A Google Discovery hirdetéseket új funkciókkal frissülnek, hogy a márkák kitűnhessenek a legvonzóbb hirdetési felületeken, többek között.
- A közönség érdeklődését felkeltő termék feed
- Termékszintű jelentéskészítés és adatközpontú modell (data-driven attribution)
- Növekedés mérése a konverzió növekedési kísérletekkel
Új, vonzó elrendezések és termék feed
A hirdetők különféle elrendezéseket használhatnak, például négyzet alakú és álló, hogy vonzóbb és hatásosabb hirdetéseket hozzanak létre.
Ezzel a funkcióval a hirdetők érdeklődési körük és szándékaik alapján jeleníthetnek meg termékeket a fogyasztóknak. A kereskedők életstílusú képeket és tömör szövegeket használhatnak a Google Merchant Center katalógusából, hogy relevánsabb hirdetéseket jelenítsenek meg.
A Google a korai teszteléseikből kiindulva a termék feedek értékesítési vagy lead generálási célokat szolgáló Discovery-hirdetésekbe való bevonása átlagosan 45%-kal több konverziót eredményezhet hasonló műveletenkénti költség mellett.
Frissített jelentés és mérés
A hónap későbbi szakaszában a hirdetők termékszintű jelentésekkel nyomon követhetik Google Merchant Center katalógusaik teljesítményét a terméktáblázatokban olyan mutatók alapján, mint a megjelenítések vagy kattintások. Ez azt jelenti, hogy azok a kiskereskedők, akik sokféle terméket hirdetnek, képesek lesznek felismerni, hogy mely terméktípusok keltenek nagyobb érdeklődést, és megtehetik a megfelelő üzleti tevékenységet.
A második negyedévtől (Q2) kezdődően a Discovery-hirdetők az adatvezérelt hozzárendelés (DDA) révén pontosabb képet kaphatnak kampányaik teljesítményéről a Google ökoszisztémájában. A DDA az alapján jóváírja a konverziókat, hogy az egyének hogyan lépnek kapcsolatba a hirdetésekkel, és a fiókadatok alapján azonosítja, mely kampányok gyakorolják a legjelentősebb hatást az hirdető üzleti céljaira. Ezt az információt az olyan automatikus ajánlattételi stratégiákkal kombinálva használhatja, mint a Maximális konverzió, hogy még több konverziót generáljon.
A Google becslései szerint azok a hirdetők, akik más atribúciós modellekről adatközpontúra váltanak, általában 6%-os konverziónövekedést tapasztalnak.
Konverziónövekedési kísérletek
A kampányok hatékonyságának pontos felmérése érdekében a Google tavaly bevezette a konverziónövekedési kísérleteket. Ez az egyik legújabb mérési megoldásuk, amely lehetővé teszi a hirdetők számára a növekményes konverziók meghatározását akár a felhasználók, akár a földrajzi elhelyezkedés alapján.
A Discovery-hirdetéseket és cselekvésre ösztönző videókampányokat egyaránt futtató hirdetők a konverziós növekedést földrajzi hely alapján funkcióval mérhetik a hatásukat. A programban való részvétellel kapcsolatban Google-ügyfélképviselőhöz javasolt fordulni.
Miért érdekes ez számunkra?
Ezek az új eszközök segíthetnek a hirdetési kampányok hatékonyabb optimalizálásában. A termékszintű jelentések használatával a hirdetők azonosíthatják, mely termékek keltenek nagyobb érdeklődést, és ennek megfelelően intézkedhetnek. Az adatközpontú hozzárendelés segít pontosan mérni a hirdetési kampányok üzleti célokra gyakorolt hatását, míg a Konverziónövekedés-kísérletek betekintést nyújtanak a kampány által generált növekményes konverziókba.