- A Google 2023 májusától eltávolít négy hozzárendelési modellt (első kattintás, lineáris, időcsökkentő és pozícióalapú) a Google Ads és a Google Analytics szolgáltatásból.
- A változás vegyes reakciókat váltott ki a hirdetők körében, aggodalmakkal kapcsolatban az értékes ismeretek elvesztése és a Google Ads iránti esetleges elfogultság miatt.
- Az eltávolított modelleket használó meglévő konverziós műveletek automatikusan konvertálódnak adatközpontú hozzárendelési modellre, vagy a hirdetők manuálisan válthatnak át az „utolsó kattintás” modellre.
A Google 2023 májusától frissíti mérési modelljeit.
Az április 6-i bejelentésben a Google kijelentette, hogy négy hozzárendelési modell fog eltűnni mind a Google Ads, mind a Google Analytics rendszerben.
- Első kattintás
- Lineáris
- Időalapú
- Pozíció alapú
A Google szerint az adatközpontú hozzárendelési modell a leggyakrabban használt modell az automatikus ajánlattételhez szükséges konverziókhoz.
Ezenkívül a négy elavult modell a Google internetes konverzióinak kevesebb mint 3%-át teszi ki. Az ő szempontjukból a kevésbé gyakran használt hozzárendelési modellek eltávolítása a mérés konszolidálásának és egyszerűsítésének egyik módja.
A Google Attribution Modellek kivezetési ütemezése
- 2023. május: A Google Analytics 4-tulajdonoknál az időkésleltetéses, a lineáris, az első kattintáson alapuló és a pozícióalapú modellek nem lesznek elérhetők az új konverziós műveletekhez.
- 2023. június: A Google Ads-fiókok esetében az időkésleltetéses, a lineáris, az első kattintáson alapuló és a pozícióalapú modellek nem lesznek elérhetők az új konverziós műveletekhez.
- 2023. szeptember: A Google megszünteti a négy hozzárendelési modellt a Google Ads és a Google Analytics 4 szolgáltatásban.
Amint a modellek leállnak, a Hozzárendelés lap Modell-összehasonlítási jelentéséből, valamint a Google Ads Áttekintés oldaláról is eltávolítják őket.