Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A Google eltávolít 4 hozzárendelési modellt a hirdetők számára

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2023.04.12.
  • A Google 2023 májusától eltávolít négy hozzárendelési modellt (első kattintás, lineáris, időcsökkentő és pozícióalapú) a Google Ads és a Google Analytics szolgáltatásból.
  • A változás vegyes reakciókat váltott ki a hirdetők körében, aggodalmakkal kapcsolatban az értékes ismeretek elvesztése és a Google Ads iránti esetleges elfogultság miatt.
  • Az eltávolított modelleket használó meglévő konverziós műveletek automatikusan konvertálódnak adatközpontú hozzárendelési modellre, vagy a hirdetők manuálisan válthatnak át az „utolsó kattintás” modellre.

A Google 2023 májusától frissíti mérési modelljeit.

Az április 6-i bejelentésben a Google kijelentette, hogy négy hozzárendelési modell fog eltűnni mind a Google Ads, mind a Google Analytics rendszerben.

  • Első kattintás
  • Lineáris
  • Időalapú
  • Pozíció alapú

A Google szerint az adatközpontú hozzárendelési modell a leggyakrabban használt modell az automatikus ajánlattételhez szükséges konverziókhoz.

Ezenkívül a négy elavult modell a Google internetes konverzióinak kevesebb mint 3%-át teszi ki. Az ő szempontjukból a kevésbé gyakran használt hozzárendelési modellek eltávolítása a mérés konszolidálásának és egyszerűsítésének egyik módja.

A Google Attribution Modellek kivezetési ütemezése 

  • 2023. május: A Google Analytics 4-tulajdonoknál az időkésleltetéses, a lineáris, az első kattintáson alapuló és a pozícióalapú modellek nem lesznek elérhetők az új konverziós műveletekhez.
  • 2023. június:  A Google Ads-fiókok esetében az időkésleltetéses, a lineáris, az első kattintáson alapuló és a pozícióalapú modellek nem lesznek elérhetők az új konverziós műveletekhez.
  • 2023. szeptember: A Google megszünteti a négy hozzárendelési modellt a Google Ads és a Google Analytics 4 szolgáltatásban.

Amint a modellek leállnak, a Hozzárendelés lap Modell-összehasonlítási jelentéséből, valamint a Google Ads Áttekintés oldaláról is eltávolítják őket.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet