A Google szigorítja hirdetési irányelveit, hogy korlátozza a halállal vagy súlyos testi sértés közvetlen veszélyével járó termékek hirdetését.
- A Google frissítette irányelveit a veszélyes termékek hirdetéseinek szabályozására, hogy megvédje a fogyasztókat a károktól.
- 2023 júliusától az irányelv hatálya kiterjed az olyan termékek hirdetéseire, amelyeknél bizonyítottan fennáll a halál vagy súlyos testi sértés kockázata, és korábban már figyelmeztettek vagy visszahívtak.
- A szankciók elkerülése érdekében a hirdetőknek felül kell vizsgálniuk hirdetéseiket, biztosítaniuk kell a megfelelőséget, és el kell távolítaniuk a szabálysértő tartalmat.
2023. július 3-tól a Google érvényesíteni fogja a veszélyes termékekre és szolgáltatásokra vonatkozó frissített irányelveket.
Az irányelv mostantól az emberek egészségére és biztonságára veszélyes termékek hirdetéseire is vonatkozik.
A Google nem ad konkrét példákat arra vonatkozóan, hogy mit fog korlátozni az új irányelve. Feltételezhető, hogy a vállalat nem akarja felhívni a felesleges figyelmet a potenciálisan halálos termékekre.
Fontos megjegyezni, hogy ez a frissítés csak az irányelvmódosítás után létrehozott hirdetéseket érinti.
Figyelmeztető rendszer és fiókfelfüggesztés
Ha a hirdetők megsértik a frissített irányelvet, a Google nem függeszti fel azonnal fiókjukat.
Ehelyett a hirdetők legalább hét nappal a művelet megkezdése előtt figyelmeztetést kapnak.
A figyelmeztetési időszak lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy áttekintsék hirdetéseiket, és megbizonyosodjanak arról, hogy megfelelnek az irányelveknek.
A szankciók elkerülése érdekében használjuk ezt az időt a hirdetések értékelésére, és 2023. július 3. előtt távolítsuk el azokat, amelyek sértik az irányelvet.