Az UA leállítása megkezdődött, de a Google azt tanácsolta, hogy fokozatosan kerüljön bevezetésre az új Analytics, ezért bizonyos adatok még mindig hozzáférhetők maradnak a korábbi verzióban.
A júliussal történő kényszerű átállás a GA4-re történelmi átmeneti pillanat a digitális marketingben. A hirdetőknek most nincs más választásuk, mint a GA4-et használni, ha követik webhelyeik és kampányaik teljesítményét – kivéve, ha természetesen a Google-n kívüli elemzési alternatívát szeretnének találni.
A Google tájékoztatása szerint az UA leállítása szakaszosan kerül bevezetésre, ezért egyes marketingszakemberek továbbra is hozzáférhetnek bizonyos adatokhoz.
A Google már több mint egy éve figyelmezteti a marketingeseket, hogy át kell állniuk a GA4-re. A Google a Twitteren és az Analytics Súgóban közzétett nyilatkozatában a következőket mondta:
- „A mai napon megkezdjük a Universal Analytics leállítását, mivel köszöntjük Önt a Google Analytics 4-ben.
- „Ez nem megy egyik napról a másikra, ezért egyes Universal Analytics-tulajdonok továbbra is feldolgozhatják az adatokat.
- “Azonban az összes tulajdon felkerült a várólistára, és azok, amelyek nem fejezték be a frissítést, gördülékenyen indulnak a “Jumpstartban.”
- A Google Analytics 4 a következő generációs mérési megoldásunk, amely felváltotta a Universal Analyticset.”
- „A szabványos Universal Analytics-tulajdonok leállították az új adatok feldolgozását. A webhely mérésének fenntartásához szüksége lesz egy Google Analytics 4-tulajdonra.
- „Erősen javasoljuk, hogy a lehető leghamarabb térjen át a Google Analytics 4-re. Ha Universal Analytics-adatokat használ Google Ads-fiókjában, ügyeljen arra, hogy a Universal Analytics-tulajdon Google Ads-linkjeit migrálja a Google Analytics 4-tulajdonra.
A Universal Analytics leállítása a következő szakaszokban zajlik (és zajlott eddig), az utolsó szakasz pedig 2023 júliusa:
- 2023. március: A Google automatikusan létrehozott egy GA4-tulajdont azoknak a marketingszakembereknek, akik nem iratkoztak le az automatikus tulajdonlétrehozási lehetőségről. Ahol lehetséges, a meglévő webhelycímkéket használtuk.
- 2023. július: Az UA leállítja a találatok feldolgozását, beleértve a 360-as tulajdonokat is tartalmazó fiókok standard tulajdonait. A marketingszakemberek 2024 júliusáig még hozzáférhetnek az UA-tulajdonukban korábban feldolgozott adatokhoz.
- 2024. július: A marketingszakemberek (még a 360-as tulajdonságokkal rendelkezők sem), többé nem férhetnek hozzá az UA felhasználói felületéhez és API-jához.