Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A Universal Analytics 2 hónappal a megszűnése után is gyűjti az adatokat

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2023.09.07.

A Universal Analytics 2023.07.01-én megszűnt, azonban számos fiókban a mai napig gyűjti az adatokat. Azok a fiókok, amelyek még gyűjtik az adatokat, bármikor leállhatnak, ezért a Google továbbra is erősen javasolja, hogy mindenki térjen át a GA4-re

Korábban a Google arra figyelmeztetett minket, hogy július 1-ig mindenki kénytelen lesz átállni a GA4-re, mert innentől kezdve nem fogunk adatokat látni a Universal Analyticsben, hiszen leállítják az adatgyűjtést, most azonban már 2 hónap telt el, és sok marketinges továbbra is a megszokott módon használja a universal analyticset. 

Miért fontos?

Több marketinges szakember is nehezen fogadta el a GA4-re kényszerített migrációt, mert hogy nehezen használható az új felület, illetve az adatok késése és eltérése is problémákat jelentett sokmindenkinek. Az, hogy a Universal Analyticsben továbbra is figyelemmel kísérhetik a kampányok és webhely teljesítményét hatalmas megkönnyebbülés azok számára, akik küszködnek a GA4-el. 

Azonban bármilyen csábító is visszatérni az Universal Analyticsre, nem lenne bölcs dolog, hiszen a Google továbbra is bármikor lekapcsolhatja az adatgyűjtést. 

Augusztus 22-én a Google küldött egy levelet, amiben az állt, hogy a Universal Analytics tulajdonok leállították az adatgyűjtést, és aki még nem tette meg, fejezze be az átállást a GA4-re. 

Mit mond a Google?

A Google megerősítette, hogy az UA lejárata már elkezdődött, de a tulajdonokat fokozatosan szüntetik meg. 2024 július 1-el teljesen megszűnik az UA-hoz való minden hozzáférés, tehát eddig lesz időnk exportálni az adatokat, ezt követően már nem lesz hozzáférés a fiókhoz. 

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet