A Google régóta arról beszélt, hogy rangsorolási tényező-e az, ha a weboldalunk mobilbarát. Korábban kifejezetten az volt, de aztán egyre inkább azt kommunikálták, hogy egyre kevésbé az.
A SEJ cikke részletesen tárgyalja a témát, melyben többek között kitér az alábbiakra:
- A Google szerint egyetlen „oldalélmény” rangsorolási tényező, mint például a mobilbarátság, nem határozza meg egyedül a helyezést.
- Ehelyett a Google algoritmusa rangsoroló „rendszereket” használ, amelyek különféle jeleket vizsgálnak.
- Az, hogy a Google nem helyezi a hangsúlyt a mobilbarátságra mint rangsorolási rendszerre nyilvánvalóvá vált, amikor eltávolította az oldallal kapcsolatos élményre és a mobilbarátságra vonatkozó említést a megerősített rangsorolási rendszerlistájáról (korábbi frissítés) .
- „Nem azt mondja, hogy az oldalélmény megszűnt, mint szempont, vagy hogy az embereknek figyelmen kívül kellene hagyniuk az olyan dolgokat, mint a Core Web Vitals vagy a mobilbarátság.”
- Épp ellenkezőleg: azt írja, hogy ha sikeresek akarunk lenni akkor ezeket együttesen kell kezelnünk (és ennek IGEN is RÉSZE a mobilbarát verzió is).
Nem rangsorolási szempont tehát közvetlenül, mégis fontos része a sikernek.
Forrás: https://www.searchenginejournal.com/ranking-factors/mobile-friendliness/#close