A cikkünk forrása elemzi a 2024-es főbb platformok (Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter (X), TikTok, Pinterest és YouTube) különböző algoritmusait, és hasznos tippeket adunk az algoritmus működéséhez.
Néhány példa a cikkből a 3 legkedveltebb közösségi felülethez:
Facebook – A legfontosabb frissítések 2023-24-ben: A Facebook algoritmusa előnyben részesíti a bejegyzéseket a csoportokban, illetve hashtag cimkézési listákat ajánl fel a bejegyzések írásakor. 2024-ben továbbra is a videós tartalom megosztására, a nyilvános bejegyzések készítésére, illetve olyan bejegyzések megosztása, amelyek hosszabb, kifejtős kommentre ösztönöznek.
Instagram – Fontos megjegyezni, hogy az Instagram algoritmusa nem kínál fel tartalmakat, ha azt kattintáscsali, vagy elköteleződési csalit tartalmazó bejegyzéseknek véli, versenyeket és nyereményjátékokat sem ajánl, illetve más forrásból származott (újrahasznosított, hozzáadott érték nélküli) tartalmat sem preferál. Amire összpontosítani kell: Reels, kommentek reagálása a lehető leggyorsabban (a közzétételt követő 3 órán belül), hashtagok kisérletezése (mivel nincs kőbe vésett stratégia), Insta story használata. Illetve fontos a következetes közzététel.
LinkedIn: Ezen a felületen is a következetesség az egyik legfontosabb az algoritmusok számára. Változatos tartalomtípus, azaz szöveg, kép, videó. “Beszélgetésre” buzdító tartalmak létrehozása.
Teljes lista a blogcikkben olvasható / közösségi felületenként felsorolva.
Forrás: https://storychief.io/blog/social-media-algorithms-updates-tips