A Meta az Instagram és a Facebook felhasználóknak ( az EU, az EGT és a svájci felhasználók számára) hamarosan választási lehetőséget kínál arra, hogyan szeretnék használni ezentúl a Meta szolgáltatásait és funkcióit. Ez a DMA, digitális piacról szóló törvény egyik követelménye, ami 2024 márciusában lép hatályba).
Hogyan működik?
A felhasználók eldönthetik, hogy szeretnének-e információkat megosztani szolgáltatásaink között, mint például:
Facebook és Instagram összekapcsolás:
- Információhasználat a Facebook és az Instagram között.
- Akik már összekapcsolták Instagram és Facebook fiókjaikat, azok pedig megtarthatják ezt a funkciót, vagy dönthetnek úgy, hogy ezentúl külön kezeljék a két felületet.
Facebook Messenger:
- A Facebook Messengert használók eldönthetik, hogy továbbra is használni kívánják-e a Facebook Messenger szolgáltatást a Facebook-fiókjukkal, vagy különálló új Messenger-fiókot szeretnének-e létrehozni. Azok, akik úgy döntenek, hogy Facebook-adataik nélkül hoznak létre új Messenger-fiókot, használhatják a Messenger alapvető szolgáltatásait, például a privát üzenetküldést és a csevegést, valamint a hang- és videohívásokat.
Facebook Marketplace:
- A használó emberek választhatnak, hogy felhasználják-e a Facebook-adataikat, vagy sem a Marketplace felületén. Azon a felhasználók, akik úgy döntenek, hogy Facebook-adataikat használják fel a Marketplace-élményükhöz, a jelenlegi piactér felület megmarad. Azok az emberek, akik úgy döntenek, hogy nem használják fel Facebook információikat a Marketplace-en, továbbra is böngészhetnek a listákon, valamint vásárolhatnak és eladhatnak tételeket, de a legfontosabb különbség az, hogy a vevők és az eladók közötti kommunikáció e-mailben történik a Facebook Messenger helyett.
Facebook Gaming:
- Azok, akik a Facebookon játszanak, választhatnak a Facebook adataikat használó játékélmény vagy az anélküli élmény között. Azok az emberek, akik úgy döntenek, hogy Facebook-adataikat használják a Facebookon játszott játékokhoz, olyan funkciókat kapnak, mint: a többjátékos játékok, a játékon belüli vásárlások és a személyre szabott javaslatok. Azok az emberek, akik úgy döntenek, hogy nem használják fel Facebook információikat a játékokhoz, játszhatnak néhány egyjátékos játékot.
Hirdetések:
- Ez a választás 2023 novemberében jelent meg, amikor választható volt az ingyenes, de reklámokat tartalmazó közösségi felület használata, illetve a reklámmentes, de előfizetéssel használható felületek