A Google nemrégiben bevezetett ún. “alapvető frissítésének” (core update) célja az volt, hogy pontosabb és relevánsabb találatokat nyújtsanak a felhasználók számára a keresési eredményekben.
Ezen frissítések részeként a Google számos spam elleni intézkedést is bevezetett, hogy javítsa a keresési élményt és megelőzze a manipulatív gyakorlatokat a találatok manipulálására.
A cél az, hogy az emberek még megbízhatóbb és hasznosabb információkat találjanak a Google keresési eredményeiben.
Mit kell tenni, ha csökkent a helyezés?
Itt van a Google korábbi tanácsa azoknak, akiket negatívan érintettek ilyen frissítések:
Nincsenek konkrét javasolt lépések. Egy negatív rangsor hatás nem feltétlenül jelzi, hogy valami baj van az oldalakkal.
Azonban mégis tehetünk néhány dolgot, például:
– A minőségi tartalom még fontosabbá vált (ha lehet ilyet mondani!)
– Várjunk meg egy következő frissítést. Lehet, hogy némi javulást tapasztalhatunk majd a fő frissítések között, de a legnagyobb változások egy újabb alapvető frissítés után következnek be.
Röviden, írjunk valós, embereknek szóló tartalmakat és ne a keresőmotorok rangsorolása érdekében tegyük ezt. Megfontoltan és megfelelően éljünk a mesterséges intelligencia által kínált lehetőségekkel.