A SEL cikke alapján olvasható, hogy a metahirdetésekből származó bevétel 27%-kal ugrott meg 2024 első negyedévében, ami jelentős lépés az egy évvel ezelőtti 4%-os növekedéssel szemben.
A hirdetési bevétel 35,6 milliárd dollár volt 2024 első negyedévében, szemben a 2023 első negyedévi 28,1 milliárd dollárral. Ez a siker hozzájárult ahhoz, hogy a Meta teljes bevétele 27%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest, a 2023 első negyedévi 28,6 milliárd dollárról 46,4,1 milliárd dollárra 2024 első negyedévében.
A növekedéshez egyértelműen és nagy mértékben hozzájárultak az AI eszközök, az Advantage+ shopping és Advantage+ app kampányok.
Hogyan növekszik a Meta család?
A hirdetésenkénti átlagár 6%-kal nőtt
A hirdetésmegjelenítések száma 20%-kal nőtt.
A napi aktív felhasználók száma 7%-kal 3,24 milliárdra nőtt.
A Meta hirdetései erőteljesen növekedtek, ami talán jó jel az iparág számára.
Ezt támasztja alá pl a Google eredményessége is.
A Google Keresés bevétele 14%-kal, 46 milliárd dollárra nőtt éves szinten 2024 első negyedévében, szemben a 2023 első negyedévi 40 milliárd dollárral.
Ennek eredményeként a Google hirdetési bevételei 13%-kal 61 milliárd dollárra nőttek éves szinten 2024 első negyedévében, szemben a 2023 első negyedévi 54,5 milliárd dollárral.
A hirdetési bevételek legnagyobb ugrását a YouTube jelentette, amely 8 milliárd dollár volt, ami 20%-os növekedést jelent a 2023 első negyedévében elért 6,6 milliárd dollárhoz képest.
A Google szándékos fellépése a hirdetésblokkolók ellen az elmúlt évben hozzájárult ehhez a növekedéshez.
A Google Network bevétele enyhén, 1%-kal, 7,4 milliárd dollárra csökkent, visszatartva a hirdetési bevételek magasabb növekedését.
A bevételek idei megugrása a Google automatizálásának köszönhető főként.
Forrás:
https://searchengineland.com/metas-ad-revenue-jumps-27-in-q1-2024-439977
https://searchengineland.com/google-search-revenue-increases-14-yoy-to-46-billion-440001