A Google Marketing Live 2024 eseményt május 21-én tartották Kaliforniában. Az esemény számos újítást és fejlesztést mutatott be, amelyek célja a hirdetők munkájának megkönnyítése és az AI-alapú megoldások hatékonyabb kihasználása.
Főbb bejelentések és fejlesztések
- A Google PMax frissítése lehetővé teszi a tömeges kreatív eszközök előállítását az AI használatával
A generatív AI segítségével sokkal gyorsabban hozhatunk létre hirdetéseket a PMax kampányokhoz, személyre szabott hirdetésekkel, fejlett képszerkesztéssel és a termékfeedek automatikus bemutatásával.
Ugyanakkor új jelentéskészítési funkciók is elérhetőek lesznek a YouTube elhelyezésekhez és kreatív elemekhez, amelyek segítik a hirdetőket az optimalizálásban és a jobb eredmények elérésében. Elhelyezési jelentéseket és kizárásokat láthatunk YouTube-videókhoz, illetve minden kreatív elemhez látni fogjuk a konverziós mutatókat is.
- A Google magával ragadó, AI-alapú Shopping-hirdetéseket vezet be
Új videó és virtuális hirdetéstípusok lesznek elérhetőek, amelyek lehetővé teszik a termékek interaktív bemutatását, például 3D forgatásokkal és virtuális próbákkal. Ezek a hirdetések nemcsak vizuálisan vonzóak, hanem lehetővé teszik a vásárlók számára, hogy jobban megismerjék a termékeket, mielőtt döntést hoznának.
Videó alapú keresési hirdetések
A kereskedők rövid formátumú termékvideókat is integrálhatnak hirdetéseikbe. Ezek lehetnek márka által létrehozottak vagy user tartalmak is. A böngészőt használó vásárlók interakcióba léphetnek ezekkel a videókkal, stílusjavaslatokat tekinthetnek meg, és egy kattintással felfedezhetik a kapcsolódó termékeket. A videók alatt a mesterséges intelligencia összefoglalói kiemelik a legfontosabb termékadatokat, segítve a megalapozott vásárlási döntéseket.
Virtuális felpróbálási lehetőség
A tavalyi Virtual Try-On (VTO) technológia sikerére építve, amely növelte az átkattintási arányt és 60%-kal növelte a jó minőségű megtekintéseket, a Google most elindítja a ruházati hirdetések VTO-ját. A vásárlók láthatják, hogy a férfi és női felsők hogyan illeszkednek a különböző testalkatokhoz, növelve ezzel a vásárlási bizalmat.
3D pörgetés
A fejlett 3D technológia segítségével a Google mostantól 360 fokos nézeteket készít a cipőkről a kereskedők által biztosított képekből. Ez a funkció, amelyet az Adidas cipők bemutatója is jól példáz, magával ragadó felfedezési élményt ígér a vásárlóknak már a hirdetéstől kezdve.
- A Google bővíti a vizuálisan magával ragadó hirdetési formátumokat a YouTube-on, a Discover-en és a Gmailen, beleértve az új YouTube Shorts hirdetési formátumokat is
Mostantól függőleges videókkal, matricákkal és automatikusan generált animált képes hirdetésekkel célozhatjuk meg a potenciális vásárlókat. A havi több mint 2 milliárd YouTube Shorts nézővel a Google erősen támaszkodik a rövid formátumú videókra, mint a fogyasztói figyelem és kereslet megragadásának eszközére.
Újdonság lesz még a Demand Gen videohirdetési kampányok kiterjesztése, hogy havonta akár 3 milliárd felhasználót is elérjenek a YouTube, a Discover és a Gmail postafiókokban.
- Google Ads AI Overviews tesztelése
Az AI által generált áttekintésekbe integrált hirdetések a keresési és vásárlási hirdetéseket a „szponzorált” szekciókban jelenítik meg a keresőoldalakon. Ez a funkció segít a hirdetőknek, hogy célzottabban érjék el a potenciális vásárlókat, miközben releváns információkat nyújtanak számukra. Ha egy hirdetés a keresési lekérdezés és a mesterséges intelligencia áttekintése szempontjából egyaránt releváns, akkor az overview részen belül egy „szponzorált” részben jelenik meg.
- Az Ads Data Manager mindenki számára elérhető lesz
A kialakítás során a fő szempont az elsődleges adatok központosítása és aktiválása volt a hatékonyabb AI-alapú kampányok érdekében. Ez az eszköz lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy jobban kezeljék és aktiválják adataikat, növelve ezzel a kampányok hatékonyságát és a célzást. Az Ads Data Manager segítségével a hirdetők egyszerűen összekapcsolhatják adataikat a Google Ads platformmal, hogy még pontosabb eredményeket érjenek el.
- A Google új AI alapú márkaépítő eszközöket biztosít a kereskedőknek
Új eszközök érhetőek el a márka megjelenítésének javítására. Például márkaprofil létrehozása a keresési eredményekben, amely tartalmazza a márka képeit, videóit, vásárlói véleményeket és ajánlatokat. Ezek az eszközök segítenek a hirdetőknek, hogy erősebb jelenlétet építsenek ki a keresési eredményekben, növelve ezzel a márkaismertséget és a vásárlói bizalmat.
A Product Studio mostantól márkaigazítási funkciókat is tartalmaz, amelyek segítségével a feltöltött képekkel inspirálhatjuk a mesterséges intelligencia által generált hirdetést, és videókat hozhatunk létre egyetlen termékfotóból.
- A Google teszteli az AI-alapú hirdetéseket a komplex vásárlásokhoz
A Google teszteli, hogy interaktív élményt biztosításon a keresési eredmények alapján, személyre szabott tanácsokkal és ajánlásokkal. Az AI-hirdetések komplex vásárlási folyamatokra szabott ajánlásokat nyújtanak, segítve a felhasználókat a döntéshozatalban, ezáltal növelve a vásárlói elégedettséget és a konverziókat.
A felhasználók megoszthatnak részleteket (pl. fényképeket) a termékekről és az árazásról. A Google mesterséges intelligencia ezt követően elemzi ezeket az információkat, hogy pl. megfelelő méretű tárolóegységet és csomagolóanyagokat javasoljon. Az élmény visszavezet a hirdető webhelyére a vásárlás befejezéséhez.
Forrás: https://searchengineland.com/google-marketing-live-2024-recap-440702