A Google frissítést vezet be a Google Analytics 4 (GA4) attribúciós modelljeibe, hogy pontosabban elismerje a fizetett keresési kampányok szerepét a konverziók elérésében.
Ez frissítés egy olyan problémát kezel, amelynél a konverziókat, amelyeket a fizetett keresési kattintásokhoz kellett volna rendelni, néha helytelenül az organikus kereséshez rendelték.
Ez az attribúciós modell frissítés a GA4-ben azt a célt szolgálja, hogy a hirdetők pontosabb adatokat kapjanak és megalapozott döntések hozhassanak.
Jelenleg a fizetett keresési kattintást azonosító „gclid” paraméter nem mindig marad meg az oldalak közötti nézetek során.
A közelgő frissítés úgy módosítja a GA4 kampányadatainak rögzítését, hogy az minden új oldal első eseményére vonatkozzon. Ha a felhasználók más csatornán keresztül térnek vissza, az attribúció ennek megfelelően frissül.
Az attribúciós javítás növelheti a fizetett keresési kampányokból származó konverziók számát.
Ez hatással lehet a hirdetők kampányköltségvetésére és költésére. A Google javasolja a költségvetési korlátok felülvizsgálatát és kiigazítását, mielőtt a frissítés a következő két hétben megjelenik.