Facebook kampányaid nem hoznak elegendő konverziót? Szeretnél ezen javítani? Elgondolkoztál már azon, hogy egyesítsd a Google Analytics erejét a Facebook Elemzésekkel? Ebben a cikkben megmutatjuk, hogyan kell azonosítani az optimális közönséget a Facebook rajongóiddal annak érdekében, hogy növeljük a konverziós értékeket.
Határozd meg a vásárlói közönséged!
A Google Analytics az egyik legjobb módja annak, hogy megtudjuk a közönség mely szegmense fog nagyobb valószínűséggel konvertálni. Ebben a részben legfőképp a célokat és az eseményeket bontjuk ki kicsit részletesebben, így kiderül konkrét működésük is.
Hogyan kell a Google Analytics demográfiai adatait (helyek, nemek, csoportok) felhasználni annak érdekében, hogy meghatározzuk a legjobb közönséget? Az első lépés, hogy elegendő adatot találjunk a weboldalunk látogatóiról egy bizonyos időtartam alatt.
Jelentkezz be a Google Analytics-be, majd a bal oldali sávban kattints a Közönségek –> Demográfia –> Áttekintés fülre (Audience –> Demographics –> Overview).
A Google Analytics két grafikont jelenít meg számunkra: mindkét ábrán a jobb felső sarokban látható a weboldaladon történő munkamenetek (total sessions) %-os aránya. A magasabb százalék több adatot jelent, miközben nagyobb pontosságot nyújt a közönséged elemzésében. Kísérletezhetünk más – más időszakokban is, amíg meg nem találjuk a legmagasabb százalékos értékeket.
Miután megtaláltuk a legmegfelelőbb időszakot, fókuszáljunk arra, amelyik a legjobb konverziós arányt hozta. Erre két féle lehetőség is rendelkezésünkre áll: Célok (Goals) és Események (Events).
Az Események (Events) elérési útvonala:
A bal oldali sávon kattints a Viselkedés (Behaviour) –> Események (Events) –> Legeredményesebb események (Top Events).
Itt a következő riportot fogod látni:
Az Esemény kategória (Event Category) nevét természetesen mi határozzuk meg, amikor létrehozzuk azokat.
Kattints a Másodlagos Dimeneziók (Secondary Dimension) fülre, majd válaszd ki a Kort, Nemet vagy a Hely dimenziót. Ezt követően a Google Analytics egy extra oszlopot ad hozzá a meglévő táblázatodhoz a kiválasztott demográfiával.
Ezt a jelentést arra is használhatjuk, hogy kiderítsük melyik közönség-szegmens hajtott végre több konverziót. Az alábbi ábrán jól látható, hogy ebben az esetben a 25-34-es korcsoport mutatja a legnagyobb sikert.
A Célok (Goals) konverziók elérési útvonala:
1. A bal oldali sávon kattints a Viselkedés (Behaviour) –> Oldal tartalma (Site Content) –> Minden oldal (All Pages) fülre.
2. A riport tetején a kereső részbe írjuk be annak az oldalnak a nevét, ahol a konverzió történik (pl.: visszaköszönő oldal).
3. Kattints a Másodlagos dimenzión (Secondary Dimension) belül valamelyik demográfiai elemre (hely, nyelv, kor, nem), amely segít azonosítani az optimális felhasználót.
Az alábbi ábrán a nemek szerinti adatokat láthatjuk:
Tehát összességében az események és a célok alapján már tudjuk, hogy a 25-34 éves férfiak a legmagasabban konvertáló közönség, vagyis jelenleg ez a legértékesebb réteg.
Keresd meg a közönséged hiányosságait!
Miután azonosítottuk a legkedvezőbb szegmenset, itt az ideje, hogy kiderítsük: Hogyan oszlanak meg a Facebook felhasználói a közönségek között? Lehetséges, hogy akad egy rés, hiányosság, amely megmagyarázza, hogy miért nem az elvárt eredményeket kapjuk. A Facebook Insights használata a legegyszerűbb módja annak, hogy kiderítsük az eloszlást.
A kezelőpanelen belül kattints az Elemzések (Insights) –> Személyek (People) fülre. A demográfiai megoszlás kulcsfontosságú, hiszen segítségével könnyebben megértjük a közönség viselkedését.
A Google Analytics már megmutatta, hogy a weboldal optimális közönsége a 25-34 éves férfiak. Azonban az Insights azt mutatja, hogy ugyanez a közönség csak a 12%-át teszi ki a teljes ”rajongóknak”. Ez pedig jelentős különbség. Mit lehet ilyenkor tenni? Létrehozhatsz egy olyan terméket, amely alkalmasabb az aktuális Facebook ”rajongóidnak”. Egy új termék kialakítása üzleti elemzést és döntést igényel, de ha elkötelezettség alapján vonjuk le a következtetéseket, akkor könnyebben és valószínűleg gyorsabban érjük el a kívánt eredményt is.
Értsd meg a Facebook közönséged!
Mielőtt új tartalmat generálsz, illetve új kampányt indítasz, fontos, hogy jobban megértsd az optimális közönséget is. Ehhez használd a Facebook Közönség Elemzést (Facebook Audience Insights – FAI), mellyel létre tudsz hozni egy szűrőt, ami az optimális közönségedről jelenít meg adatokat egy kívánt iparágon belül.
A FAI bal oldali oszlopában tudod kiválasztani a demográfiai adatokat (ami ebben az esetben a 25-34 éves férfiak). Fontos, hogy csak azokat a demográfiai adatokat válasszuk ki, amelyek az optimális közönségünknek megfelelnek!
Az Érdeklődési kör (Interests) rész segít nekünk az adatok szűkítésében, így csak azokra a felhasználókra kell koncentrálnunk, akik a mi iparágunk iránt érdeklődnek. Ezt követően nevezd el a közönséged (válassz valami könnyűt, hogy később is vissza tudd keresni), majd ne felejts el menteni.
Készíts célzott tartalmat!
Kezdj el olyan tartalmakat készíteni, amelyek megfelelnek az optimális közönséged érdeklődésének. Megnézheted más oldalak teljesítményeit is, és akár ötleteket is meríthetsz tőlük. Ez azért hasznos, mert így megtudhatod, hogy milyen típusú posztokat raknak ki, illetve, hogy mekkora az oldalak elköteleződési aránya (Engagement Rates). Összességében tehát egy értékes információforrás lehet a tartalom-stratégiádhoz.
Használd a Facebook hirdetéseket!
Mint azt már bizonyára tudod, a Facebook algoritmusa korlátozza a reach alapú elköteleződést, a tartalmat és még számos egyéb tényezőt. Ha egy igen jól célzott tartalmat hozol létre, viszont a közönséged nem látja azt, akkor vissza kell térned oda, ahol elkezdted. Hogy ezt elkerüld (és elérd a megfelelő közönséget), nem kell mást tenned, mint hirdetned a posztod.
Egy célzott Facebook kampányt létrehozni igen egyszerű:
1. Nyisd meg az Audence Insight-ot, majd kattints a Megnyitás-ra a felső menüből. Ezután könnyedén ki tudjuk választani a megfelelő hirdetési platformot is.
2. A következő ablakban a korábban már létrehozott közönségedet találod, itt kattints a Megnyitás gombra a jobb alsó sarokban.
3. A Hirdetés létrehozása (Create Ad) gombot a jobb oldali menüben találod, itt válaszd ki a hirdetések létrehozása (Ads Create) eszközt vagy a Power Editort. Ha a Power Editort választod, akkor az Existing Targeting Group-ra kattints, majd választ ki az elmentett közönséget. A másik esetben a Facebook automatikusan alkalmazni fogja a mentett közönséget.
Ha ezzel mind megvagy, akkor végül már csak be kell fejezned a kampány létrehozását, és kész is.
Egy tanács a végére
A maximális eredmény eléréséhez használj A/B teszteléseket, valamint gondolj pár haladó taktikára is (például Remarketingre), így azokat is meg tudod célozni, akik már egyszer felkeresték az oldaladat.