Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A brand kulcsszavak emelkedő költségeinek okai

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2024.10.14.

A brand kulcsszavak korábban megbízható és megfizethető módszert jelentettek a vállalkozások számára, hogy vonzzák a márkájukat kereső, nagy értékű ügyfeleket, de az elmúlt évben a márkákra való keresési kifejezések költsége az egekbe szökött, különösen az olyan piacokon, mint a jogi szolgáltatások, ahol a kattintásonkénti költség (CPC) több mint kétszeresére nőtt 2023-hoz képest.

2018-ban a cégek körülbelül 1 dollárt fizettek kattintásonként, és körülbelül minden ötödik kattintás hozott egy konverziót. Napjainkban a CPC-arányok tízszeresére nőttek, miközben a kapcsolatfelvételi arány nagyjából 40%-kal csökkent. Egyszerűen fogalmazva, a vállalkozások sokkal többet költenek kattintásonként, és sokkal kevesebb értéket kapnak ezekből a kattintásokból.

Mi okozza az ár megdrágulását a márkákra való keresési kifejezéseknél?

A kiváltó ok: a Google bevételközpontú megközelítése.

A valóság az, hogy a márkanév egy aukcióba bocsátható kulcsszó, és ha van valami, amit a Google utál, akkor az az olyan kulcsszó, amelynek nincs versenytársa. Ha egy márkának nincs versenytársa, lehetőségünk van saját magunk beállítani az aukciós árat. Ez a dinamika lehetővé teszi, hogy hatékonyan megragadjuk a nagy értékű ügyfeleket, akik vonzódnak márkánk erősségeihez.

A Google viszont hajlandó elcserélni a hatékonyságot több bevételért, ha a hirdetésekről van szó.

Az elmúlt évben a Google a Performance Max kampányokra és az AI-vezérelt megoldásokra támaszkodott, amelyek arra ösztönzik a hirdetőket, hogy adják vissza az irányítást a Google-nak. Az általános kulcsszó egyezést és az intelligens ajánlattételi stratégia kombinálását erőltették, amely a valóságban csak még nagyobb zajnak teszi ki a márkanevekre való lekérdezéseket.

Stratégiák a növekvő költségek leküzdésére

Tekintettel arra, hogy a Google szándékosan emeli a költségeket, az egyetlen módja annak, hogy ezt kezeljük, az a kizáró kulcsszó-lista alkalmazása, viszont a kizáró kulcsszólisták létrehozása is csak a siker fele, ugyanis ha a versenytársak nem tesznek hasonló lépéseket, a mi erőfeszítéseink is elmaradhatnak.

Javaslatok:

  • Ne használjunk általános egyezésű brand kulcsszavakat.
  • Használjuk ki a márkakizárási eszközt (brand exclusion tool).
  • Ne hagyjuk, hogy a Performance Max irányítsa a márkát, hiszen túlságosan rizikós megbízni ilyen szempontból az AI-ban.

Forrás: https://searchengineland.com/branded-keywords-google-ads-cpcs-447191

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet