A Google Ads Performance Max (PMax) kampányainak teljesítményét vizsgáló kutatás alapján a kampányok költségei nőnek, miközben a kattintás költségek (CPC) emelkedtek. Az adatok azt sugallják, hogy a PMax szerény ROAS-javulást hoz, de a növekvő CPA-k és CPC-k felemésztik ezt a nyereséget.
A legfontosabb mutatók .
- ROAS: Y/Y 1%-os növekedés, a 2023. harmadik negyedévi 609,77%-ról 616,36%-ra 2024 harmadik negyedévében
- CPA: 8%-os növekedés éves szinten, a 2023. harmadik negyedévi 13,92 USD-ről 15,15 USD-ra 2024 harmadik negyedévében
- CPC: 6%-os növekedés éves szinten, a 2023. harmadik negyedévi 0,50 USD-ról 2024 harmadik negyedévében 0,53 USD-ra
- Konverziós ráta: 3%-os csökkenés Y/Y, a 2023. harmadik negyedévi 3,56%-ról 3,47%-ra 2024 harmadik negyedévében
A keresési kampányoknál ez így alakult:
- ROAS 2%-kal nőtt y/Y
- A CPA 3%-kal csökkent az előző évhez képest
- CPC 22%-kal nőtt éves szinten
- Az átváltási arány 21%-kal nőtt éves szinten
Shopping kampányok Pmax-szal:
- ROAS 4%-kal nőtt éves szinten
- A CPA 15%-kal csökkent y/Y
- A CPC éves szinten 10%-kal csökkent
- Az átváltási arány 5%-kal nőtt éves szinten
Shopping kampányok Pmax nélkül:
- ROAS 13%-kal nőtt y/Y
- A CPA 3%-kal csökkent az előző évhez képest
- A CPC éves szinten 10%-kal csökkent
- Az átváltási ráta 7%-ot esett y/Y
Az adatok szerint a PMax segít a ROAS és a konverziós arány javításában a Shopping-kampányok esetében, de a keresési kampányoknál tapasztalható a legnagyobb konverziós aránynövekedés. Eközben a PMax nélküli vásárlási kampányok biztosítják a legmagasabb ROAS-t.
Forrás: https://searchengineland.com/data-pmax-performance-search-cpcs-448186