A Facebook-on háttérbe szorulhatnak a szöveges posztok, teret adva a képeknek és videóknak? Mi lehet az oka annak, hogy a tavalyi évhez képest 75%-kal megnőtt a feltöltött videók és a képek száma? Milyen hatással lehet ez a változás a közösségi oldalakon hirdető cégekre, szervezetekre vagy akár egy együttesre?
A szöveges posztok ideje lejárt
Pár évvel ezelőtt elképzelhetetlen volt, hogy egy külföldi nyaraláson készített képet szinte azonnal, pár „érintéssel” megoszthassunk egy közösségi oldalon. A mobil technológia gyors fejlődésének köszönhetően ez mára a múlté. Egy okostelefonnal és internet-hozzáféréssel pillanatok alatt, bármilyen képet vagy videót feltölthetünk a világhálóra.
Az Instagram oldalán naponta közel 300 millió felhasználó, több mint 70 millió képet és videót oszt meg. A következő Facebook által közzétett statisztikai adatok megdöbbentőek: Amerikában egy év alatt feltöltött videók száma 2013-ról 2014-re 75%-kal nőtt, 2014 júniusától pedig napi szinten átlagosan több mint 1 milliárd videó megtekintés volt, melyek 65 %-át mobilkészüléken indították el. A naponta feltöltött képek száma több mint 350 millió.
Milyen hatással van ez a hirdetőkre?
A nagy világmárkák gyorsan váltottak. Kevesebb a szöveges poszt, több ötletes videót vagy képet osztanak meg. Elég csak a Coca-Cola hivatalos Facebook oldalát végiggörgetni vagy a Red Bull rajongói oldalára feltöltött videókat megnézni.
A Facebook egy olyan univerzális, bárki által érthető „nyelv” használatát tette lehetővé, amely képekből, videókból, matricákból és hangulatjelekből áll. Nem számít, hogy a felhasználók milyen nyelvet beszélnek, vagy milyen mobilkészüléket használnak. Gondoljunk csak a Facebook védjegyévé vált „Tetszik” gombjára, amely leegyszerűsítette a felhasználók számára véleményük kinyilvánítását.
Cégként, hirdetőként ajánlatos minél hamarabb elsajátítani és használni ezt a nyelvet. A nyelvi akadályok legyőzésével több felhasználóhoz juthatunk el, ami több interakciót eredményezhet. De pár „nyelvtani” szabályt azért érdemes betartani.
1. Egy videó készítésénél fontos észben tartani, hogy 3 másodperc alatt kell a felhasználót megnyerni arra, hogy a videó megnézését elindítsa. Az emberek a rövid videók megtekintését részesítik előnyben, de hajlandóak hosszabb videók lejátszására is, amennyiben jó a történet.
2. Nem elég egy ötletes kreatív. A képeket és videókat célszerű a különböző mobilkészülékekre és lejátszási sebességre optimalizálni, hogy mindenkinek ugyanazt az élményt nyújtsák.
3. A videók esetében fontos követelmény, hogy hang nélkül is megtekinthetőek legyenek. A szövegezést úgy kell megválasztani, hogy a videó hang hozzáadása nélkül is a kívánt hatást érje el.