Idei, fejlesztőknek szánt konferenciáján rengeteg új érdekességről számolt be a Google, köztük olyan új szolgáltatásokról, melyek a fejlesztők életét kívánják egyszerűbbé tenni.
Az egyik legfontosabb újdonság az a hirdetési formátum, mely az alkalmazások népszerűsítésére lesz kiváló. A Google hirdetési platformjait felölelő Universal App Campaign-ről már korábban beszámoltunk.
Azonban nem csak ennyivel szolgált a Google: olyan analitikai újításokkal kívánják segíteni az alkalmazásfejlesztők munkáját, melyekkel mérhetőek a média partnerek és az általuk biztosított elhelyezések eredményessége. A hálózatokon keresztül elérhető alkalmazások értékén túl pedig még visszajelzéseket is kaphatnak és adhatnak a hirdetési hálózatok jóvoltából.
Az alkalmazásfejlesztők továbbá használhatják az AdMob nevű szolgáltatást, mellyel könnyen felhasználói csoportokba sorolhatják a felhasználóikat az alkalmazás-használati szokásaik alapján. Korábban már beszámolt a Google egy olyan béta verzióról, amelyen keresztül egy kiválasztott felhasználói csoport számára hirdethetjük alkalmazásunkat, míg a többi felhasználó elől elrejthetjük hirdetéseinket. Így például lehetőség nyílik arra is, hogy a hirdetéseink csak olyan embereknek jelenjenek meg, akik még korábban nem látták azt.