Új statisztikai adatok láttak napvilágot, melyek alapján egyre több vállalkozás él a Facebook hirdetési rendszer előnyeivel. Erik Bratt, a Tealium egyik vezetője nyújt betekintést a jelenlegi trendekbe és a piaci verseny alakulásába!
A Google természetesen továbbra is toronymagasan vezet az online hirdetési világban, de (még ha az alábbi következtetések nem is teljesen fedik le a valóságot) most úgy tűnik, hogy egyre kiélezettebb lesz a verseny közte és egy régi vetélytársa között. Az adatokat a Tealium, egy tag menedzsment szolgáltatással foglalkozó cég gyűjtötte össze, és tette közzé a belső adataik összehasonlítása alapján.
A Facebook Custom Audiences (Egyedi közönségek) lehetősége 2013 óta áll rendelkezésünkre, segítségével – az AdWords rendszerében már jól ismert – remarketing jellegű hirdetéseket készíthetjük el. Evidens, hogy a korábbi felhasználók újbóli célzása miért rejt önmagában rengeteg lehetőséget, az már azonban sokkal izgalmasabb, hogy éves összehasonlításban majdnem megháromszorozódott a retargeting felhasználása a nagyvállalatok körében!
A Custom Audiences szolgáltatást jelenleg a vállalkozási oldalak 25%-a használja, szemben a tavalyi évvel, ahol ez a szám még csak 8,4% volt! A szolgáltató TOP 25, legtöbb telepített technológiát tartalmazó listáján egészen a 8. helyre sikerült feljönnie, ráadásul közvetlenül előtte foglal helyet a Facebook Conversions is, mely egy hasonló elven működő, teljesítménymérési lehetőség. A Google ugyanezen szolgáltatást biztosító eszközei (AdWords Conversion/Remarketing) a 2., illetve a 3. helyen állnak.
A Tealium több száz, nemzetközi szinten tevékenykedő vállalatok adatait gyűjtötte össze (ami több ezer honlapot jelent), melyek mind a cég tag menedzsment rendszerét használják. Az alkalmazás egyébként a marketingesek és az IT szakemberek életét igyekszik megkönnyíteni, segítségével könnyedén végezhetjük el a címkék, vagy a kódrészletek cseréjét az oldalunk forráskódjában. A rendszeren keresztül nagyszerűen látják, hogy a legnagyobb márkák milyen jellegű módosításokat végeznek oldalaikon, így nem szükséges részletezni, hogy a cég milyen jelentőségű adatokhoz férhet hozzá.
Az új információk rávilágítanak arra, hogy a nagyobb márkák közül egyre többen tekintenek a Facebook-ra komoly hirdetési partnerként, de azért jól látszódik az is, hogy a digitális marketing világában még mindig a Google képviseli a legerősebb jelenlétet.
További érdekességek:
- Google Universal Analytics jelenleg a legnépszerűbb online marketing szolgáltatás, noha 2014-ben még „csak” a 4. helyen állt. Előnyeit a vállalkozási oldalak 53%-a használja, ez az arány tavaly, a béta verzióból való kilépését követően, 20% volt. Az Universal Analytics egy továbbfejlesztett változata a régi Google Analytics-nek, ez utóbbi használata (az átállást követően) 63%-ról visszaesett 38%-ra.
- A Google termékeket is beleértve, a teljes lista 20%-át analitikai alapú szolgáltatások teszik ki, mely tökéletesen tükrözi, hogy a mai digitális világban mennyire fontos az eredmények mérése.
- Az elmúlt évben a közösségi marketingen belül, nem csak a Facebook teljesítménye ugrott meg jelentősen: míg a Twitter Conversions a tavalyi évben a TOP 50-ben sem szerepelt, most a 11. helyre sikerült magát felküzdenie. Jelenleg a vállalkozási oldalak 15,6%-a használja.
- Az listán az első nem-tech óriás a Criteo, mely egy retargeting funkciókat értékesítő cég. A használati aránya jelenleg 16,1%-on áll, mellyel a 10. helyet sikerült megszerezni.
—
A Facebook retargeting hirdetés előnyeiről korábban már mi is beszámoltunk, hszen nagyszerű lehetőséget nyújt az elvesztett ügyfelek visszaszerzésére!