Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Linkkérés: Tilos vagy sem?

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2015.07.09.

A Google továbbra is ködösít a linkkéréssel kapcsolatban, a jelenlegi állásfoglalása szerint a közkedvelt SEO tevékenység nem tilos egészen addig, amíg azzal a Google irányelveit meg nem sértjük.

Nagy vihart kavart egy nemrégiben megjelent blog bejegyzés: Diogo Botelho, a Google Webmester potugál nyelvű blogján, hosszasan fejtegeti a keresőoptimalizálással kapcsolatos javaslatait, és az egyik bekezdésben arról ír, hogy „ne vásárolj, értékesíts, cserélj és ne is kérj linkeket!

Linkkérés: Tilos vagy sem?

A SEO szakemberek körében ez nagy meglepetést és felháborodást váltott ki, elvégre egy régi, bevett szokásról van szó, ami nagy hatással van a rangsorolási mutatónkra.

A Google legutóbb februárban taglalta a témát, ekkor úgy fogalmaztak, hogy a webmestereknek – a linképítés természetellenes jellege miatt – kerülniük kellene linkkérést. Azonban ez korántsem egyértelmű állásfoglalás, és a mostani közleményükkel tovább növelték a kételyeket. Frissítették a bejegyzést, mely szerint nem lehet vásárolni, eladni vagy kérni olyan linkeket, amelyek megsértik a webmester irányelveket.

„Buy, sell or ask for links that may violate our linking webmaster guidelines.”

A Search Engine Land értelmezése szerint a kijelentés egyenértékű azzal, hogy amennyiben erre nem kerül sor, úgy alkalmazható a linkkérés.

Hogy a fentieket ki hogyan értelmezi, azt mindenki döntse el maga, de a Google állásfoglalása a szakmai véleményünk szerint továbbra sem egyértelmű!

 

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet