A korunk, nemünk és földrajzi helyzetünk mind nagy szerepet játszanak abban, hogy milyen hirdetésekkel találjuk szemben magunkat, viszont egy tényező még ezeknél is fontosabbnak bizonyul: a weboldalak, amiket látogatunk.
Azonban gyakran előfordul, hogy egyes weboldalakat csupán inspiráció (vagy éppen motiváció) gyanánt látogatunk. Ezért, ha például egy 30 milliós autóról látunk egy hirdetést, holott a mi keretünk csupán 3 millió forint, akkor annak az esélye, hogy ez a hirdetés konverzióval záruljon igencsak csekély.
Az Apple nemrégiben szabadalmaztatott egy olyan technológiát, amely pont ezt a jelenséget hivatott orvosolni. Ennek lényege, hogy a hirdetések megjelenítése előtt az Apple leellenőrizné bankszámlánk egyenlegét, és ennek függvényében választaná ki, mely hirdetést mutassa meg nekünk. Vitathatatlan előnye ennek a folyamatnak az, hogy csak olyan termékekről/szolgáltatásokról látnánk hirdetéseket, amiket valóban meg is engedhetünk magunknak. Sok részlet még nem derült ki, az azonban biztos, hogy ez a “szolgáltatás” nem opt-out alapon üzemel majd, hanem csak olyan felhasználók számára lesz elérhető, akik expliciten engedélyt adtak az Apple-nek a bankszámla egyenlegükhöz való hozzáféréshez.
Sokakat ért váratlanul ez a hír, nem csupán azért, mert a bankszámla adatainkról van szó, hanem azért is, mert Tim Cook, az Apple vezérigazgatója idén június elején nyíltan kritizálta azokat a cégeket, akik a felhasználóiktól megszerezhető bármilyen adatot igyekeznek monetizálni.
Egyelőre még azonban szükségtelen beleélnünk magunkat a pénztárcabarát hirdetésekbe: semmi hír nem érkezett arról, hogy egyáltalán tervezi-e megvalósítani ezt a folyamatot az Apple. Kétségtelenül nem ez lenne az első alkalom, hogy a cég fejlesztői valami korszakalkotó újdonságot álmodnak, amit le is védetnek, aztán sosem váltják valóra.