A sok találgatások után a Google most választ adott arra, hogy hogyan kezelik az új, a régi, és a nemzetközi fődomaineket.
A számítástechnikában a legfelső szintű tartományt (vagyis a nemzetközi fődomaineket) Top-Level Domain-nek, vagy röviden csak „TLD”-nek hívják. Ide tartoznak a .com (kereskedelmi tevékenységet jelöl, „commercial”), a .net (hálózat – „network”), vagy a .org (szervezet – „organisation”) kiterjesztésű domain végződések is.
A TLD-ék általában igen nagy presztízs értékkel bírnak, és sokak szerint a keresőoptimalizálásban is nagy szerepet játszanak. Ebből kifolyólag nem meglepő, hogy nagy vihart kavart a Google nem régiben közzétett bejegyzése, mely szerint a keresési találatokat nem befolyásolják.
Az írásban a kérdéses témakört boncolgatják, mely reményeik szerint mélyebb betekintést nyújt a folyamatok működésébe. A félreértések elkerülése végett összeállítottak egy listát, melyben az új, mostanában népszerűvé vált TLD-ékre is kitérnek (.guru, .how, vagy a .BRAND végződésű domainek) és az ezekkel kapcsolatos tévhiteket szeretnék eloszlatni.
Összefoglalva arról szól, hogy nincs olyan TLD, amelyet a többihez képest a Google előnyben részesítene, mindegyiket egyenrangúként kezelik. Léteznek ugyan olyan földrajz-specifikus fődomainek (pl.: .hu, .de, .eu, stb.), amelyeket a Google alapértelmezetten egy adott országhoz párosít, de ez egy szükségszerű lépés annak a megállapítása érdekében, hogy az oldal mely földrajzi régióban tölti be meghatározó szerepét.
A teljes leírás a Google Webmaster Central Blog oldalán érhető el.