Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Kik lettek a Mobilegeddon nyertesei?

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2015.08.13.

A KKV weboldalak átlagosan 11 százalékos oldalmegtekintéssel növekedtek a mobilbarát frissítést követően!

Úgy tűnik, a Mobilegeddon legnagyobb nyertesei a legalacsonyabb forgalommal rendelkező oldalak voltak. Több vita is folyt arról, hogy a mobilbarát algoritmus frissítése milyen hatással volt a weboldalakra. Ennek keretében készült egy olyan tanulmány, amely a kisvállalatok esetében jelentős forgalomnövekedést mutat a Mobilegeddon utáni időszakban.

A Duda egy olyan cég, mely elsősorban kisvállalati webfejlesztésre szakosodott és közel 4700 már eleve mobilbarát website tárolásáért felelős. A cég 6 héttel a mobilbarát algoritmus frissítés előtt és után nyomon követte a weboldalak „sorsát”, és a frissítést követően 10.8%-os oldal megtekintésbeli növekedést észlelt.

Érdekes eredmény született: a frissítés előtt a legalacsonyabb forgalommal rendelkező oldalaknál lettek a legjobb eredmények. A Duda vezérigazgatója, Itai Sadan szerint ez egy nagyon érdekes, ugyanakkor váratlan felfedezés.

 mobilegeddon

A fenti ábrán jól látható, hogy azok az oldalak, amelyek heti 100-200 látogatóval rendelkeztek, közel 14%-os forgalom növekedést értek el. A nagyobb látogatottságú oldalak forgalma már nem nőtt ilyen mértékben, de ugyanakkor továbbra is jó láthatóságnak örvendenek. A vezérigazgatónak címzett levélben, melyben arról faggatták, hogy volt-e valami különbség a csak mobil, valamint a reszponzív KKV oldalak között a tesztjeiket követően, ezt válaszolta: „Nem találtunk adatot, amely statisztikailag elég szignifikáns ahhoz, hogy bármilyen következtetést levonjunk ebben a témában.”

Sok alacsony forgalmú KKV-nál a láthatóság növelése lényeges hatással lehet az eladásokra a sokkal  minőségibb mobil kereséseknek köszönhetően a desktop keresésekkel szemben.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet