A Facebook megdöbbentő számokkal állt elő ezen a héten, felhívva a figyelmet a mobil hirdetések jelentőségére. Ráadásul az új adatok jelentős növekedést mutatnak az Instagram mobil hirdetési költésének frontján is.
Manapság a Facebook mobilefirst platformnak számít. Az információval élve természetesen a hirdetők is átértékelték és átszervezték költéseiket. 2015 júniusára a Facebook bevétele legalább két ötöddel tetőződött az előző negyedévhez képest.
Mi ennek az oka?
A hirdetők Facebook-os mobil hirdetéseken keresztül próbálják elérni a felületen tartózkodó fogyasztóikat – a Facebook és Comscore szerint az amerikai mobil felhasználók 5 percből egyet a közösségi oldalon töltenek. Az elmúlt negyedévben az összes Facebook hirdetési költés elérte a 4 milliárd dollárt, ebből a mobil hirdetések 2.9 milliárd dollárt, vagyis az összeg 76%-át tették ki.
A Financial Times által közölt grafikonon jól látszik, hogy 2013 vége fele a mobil és a desktop hirdetési költés helyet cserélt, a mobil átvette a vezető szerepet. Az elképesztő irányváltás erőteljesen hangsúlyozza a hirdetők mobilefirst platformhoz való hozzáállását is.
És akkor most lássunk egy kis betekintést az össz-mobil hirdetési költésbe. Bár e tekintetben a Facebook a domináns (ahogy az előbbi grafikonon is látható), a múlt heti bevételi riportokból kiderül, hogy a Twitter mobil hirdetési nyeresége is rohamosan növekszik, az eMarketer pedig ezen a héten egy új betekintést mutatott az Instagram hirdetési bevételeibe.
Becslések szerint ebben az évben az Instagram el fogja érni az 595 millió dollár mobil hirdetési bevételt világszerte (az Instagram hirdetések 100%-a mobil), 2017-re pedig várhatóan ez már 2.8 milliárdra emelkedik.
Mire számíthatnak a B2B hirdetők?
A potenciális ügyfelek folyamatosan a hírfolyamokat böngészik értékes tartalmakat keresve. Hirdetőként lehetőségünk nyílik kapcsolatba lépni velük mielőtt és miután vásároltak tőlünk. Még mielőtt bármit is vásárolnának, köztudottan a LinkedIn a legjobb felület az üzleti döntéshozók elkötelezésére.
A Regalix és az eMarketer szerint 2015 júniusában a B2B vezetők mintegy 91%-a használta a LinkedIn-t marketing célokra, sőt, úgy gondolják, hogy a vásárlás előtt ez a csatorna kelti fel egy website vagy applikáció iránt leginkább a látogatók figyelmét (az értékesítés után 51%-uk szintén a LinkedIn-re szavazott, mint fontos csatornára). A Twitterrel kapcsolatosan szintén lenyűgöző eredmények születtek, itt a szavazatok megoszlása 47%, ill. 42% volt.