Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Azonos vagy nagyon hasonló oldalak kezelése

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2015.09.14.
Hasonló oldalak kezelésénél felmerülhet a kérdés, hogy SEO szempontból hogyan kezeljük őket? John Mueller, a Google egyik vezető szakembere erre most egyértelmű választ adott!

green-tech-Google-640-1441887824

Állandóan felmerülő kérdéskör, hogy vajon mi a legprofibb megoldás abban az esetben, amikor két nagyon hasonló aloldalunk van. Ismét John Mueller válaszát olvashattuk a Google Webmaster Help egyik aktuális topikjában, aki ezúttal nagyon megválogatta a szavait, hogy semmilyen félreértésre ne adhasson okot.

Mueller szerint nem szükséges, hogy a két oldal 100%-ban megegyezzen, elég már az is, ha nagy vonalakban azonos, mint a tartalom nagy része, az oldal felépítése, mondanivaló, funkciók stb.

Ilyen esetekben a legjobb, ha nem noindex-et használunk az egyik oldalon, hanem inkább a rel=canonical megoldást. Míg a noindex minden megszerzett rangtól, értéktől megfosztjuk a kérdéses oldalt, amit a Google már feltérképezett, addig a canonical esetében mindezek öröklődnek. De tegyük hozzá, hogy a negatív értékek éppúgy tudnak öröklődni, mint a pozitívak.

 Forrás

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet