Szeptember 30-a nagy nap volt az online hirdetésekkel foglalkozó szakemberek és persze az Instagram életében is: további harminccal bővült azon országok száma, ahol elindította hirdetéseit a világ legnagyobb fotó- és videó megosztó közösségi alkalmazása, az Instagram.
Februárban már szót ejtettünk arról, hogy érdemes felkészülve várnunk az Instagram fizetett hirdetéseinek bevezetését. Az újonnan lehetőséghez jutott országok között van hazánk is, de a reklámszolgáltatás elindult többek között Olaszországban, Spanyolországban, Mexikóban, Indiában és Dél-Koreában is (eddig főleg a tengerentúli országokban lehetett használni a rendszert).
Az Instagram hirdetései mögött ugyanaz a platform dübörög, amely a Facebook hirdetéseit is kiszolgálja (aminek valljuk be rengeteg gyermekhibája van még), azaz egy hirdetési felületről vezérelhetőek mind a Facebook, mind az Instagram kampányok. A közösségi alkalmazás azt ígéri, hogy a hirdetésein keresztül rendkívül hatékonyan megcélozhatóak azok a felhasználók, akik termékünk vagy szolgáltatásunk célcsoportját alkotják, legyen szó nagyvállalatokról, vagy a KKV szektorban tevékenykedő vállalkozásokról.
A hirdetések kiterjesztését további országokra azzal indokolta a cég, hogy az elmúlt időszakban nagyon komolyan tesztelték a más országokban már futó hirdetéseket és az eredmények rendkívül meggyőzőek voltak. Állításuk szerint az Instagram-on eddig indított kampányok 97%-a egyértelmű bevételnövekedést hozott a hirdetők számára.
Konkrét példákat is említ az Instagram közleménye, mint:
- Állításuk szerint a Gilt (amerikai, divatcikkeket árusító webshop) kampánya – amely a webshop mobil applikációjának letöltését célozta – 85%-os letöltés növekedést eredményezett a vállalat számára.
- Ezzel egy időben a Made.com (egy angol design bútor kereskedés) a kampány beindítását követően 10%-kal növelte online megrendeléseinek számát, hála az Instagram hirdetéseknek.
- Ugyanilyen sikertörténetként említik a Kabam’s (amerikai játékszoftvert gyártó cég) és a The North Face (a világ egyik legismertebb outdoor ruhamárkája) első Instagram próbálkozásait is: előbbi a regisztrált játékosainak számát, utóbbi a fogyasztói elkötelezettségét tudta jelentősen megnövelni.
A bővülő területi elérhetőség mellett az Instagram a hirdetési lehetőségeket is bővítette és az alábbi újdonságokkal igyekszik a hirdetőket magához csábítani.
- Elérhetővé váltak a fekvő formátumú fotók és videók, melyekkel a hirdetések mozifilm jellegűek lehetnek.
- Szintén elérhetővé váltak az akár 30 másodperc hosszúságú videóhirdetések is, melyekkel a hirdetők hosszabb, komplexebb üzenetet tudnak eljuttatni a célcsoportjuk számára.
- Útjára indították a Marquee elnevezésű prémium terméket, amely elsősorban televíziós csatornáknak és filmgyártó cégeknek nyújt lehetőséget a tömeges elérésre (ezen a linken pár példát is láthatunk erre).
- Végül pedig elérhetővé tettek olyan eszközöket, amelyek segítik a kampányok megfelelő optimalizálását mind az Instagram, mind pedig a Facebook felületén. Ígéretük szerint ezen eszközök használatával érhetjük el a lehető legjobb teljesítményt és elérést.
Magyarországon kb. 300 000 regisztrált Instagram felhasználó van, így mindenképpen érdemes ezt a csatornát is kipróbálni és beépíteni az online marketing mixünkbe, hiszen a fenti sikertörténetekből kiindulva komolyan reménykedhetünk a kampányunk sikerességében. Arról nem is beszélve, hogy az első hírek pár forintos klikk árakról szólnak…