Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A hatvan milliárd dolláros üzlet kezdetei

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2015.11.03.

15 éves a Google Adwords: 2000-ben 350 hirdetővel indult, mára több mint egy millió hirdető generálja a több tíz milliárdokat érő cég bevételeit.

Idén október 28-án ünnepelték az AdWords megalapításának 15. évfordulóját, a hivatalos dátum október 23, de 2010-ben, a tizedik évfordulón is egy másik dátumon történt az ünneplés, november 8-án.

Az Adwords vitathatatlanul megváltoztatta az online hirdetések világát önműködő, kulcsszó alapú rendszerével, multi-milliárdos üzleti fellegekbe röpítve a Google-t, amely most az Alphabet társaság sarokköve. 2014-ben már több mint 62 milliárd volt a bevétele.

Az Adwords indítása

2000 októberében indult nagyjából 350 hirdetővel a közel egy hónapos béta verzió. Az új termékről Larry Page – a Google társalapítója és ügyvezetője – azt mondta: „az Adwords a létező legmagasabb szintű technikai hátteret biztosítja, lehetővé téve bármely hirdetőnek a gyors tervezését egy rugalmas kampánynak, ami a leginkább illeszkedik a marketing célokhoz és költségekhez.”

Szimpla munkanap 20 millió kereséssel

2000-ben a Google felhasználók több mint napi 20 millió keresést bonyolítottak le a google.com-on. Most, 15 évvel később a keresőmotor 3 milliárdnál is több keresést kezel. Ezeknek több mint a fele mobilokról történik. Az AdWords interfésznek köszönhetően, hirdetési kampányaink olyan felületeken jelenhetnek meg, mint a Youtube, a Google Display hálózata vagy az AdMob segítségével a mobil applikációkban.

A keresőmotorok aktuális helyzete

Az interneten jelenlévő keresőhirdetési költések fele az USA-ban van, amely 2015. első felében érte el csúcsát 27,5 milliárd dollárral. Ebben persze benne van a Bing és Yahoo is, de a Google tartja közel 64%-os jelenlétét asztali számítógépeken és majdnem 90%-át a mobilokon.

A Microsoft jelentése szerint a Bing előző negyedévben vált először nyereségessé, köszönhetően a windows 10 sikerének, azonban a mobilos keresési részesedése minimális.

Kihívásokkal teli Display hirdetési piac

Miközben a Google a keresési piac domináns szereplője lett, addig a display piacra csak későn kezdett fókuszálni és köszönhetően a mobil és a mobil alkalmazások rohamos fejlődésének, olyan ellenfelekkel találta szemben magát, mint a Facebook. Az eMarketer szerint, míg 2015-ben az amerikai display hirdetési bevétel 25%-a Facebook zsebébe vándorol, addig a Google kénytelen lesz megelégedni 13%-os részesedéssel.

 

Lényeges momentumok, Google Shopping és Továbbfejlesztett Kampányok

Az elmúlt évek legnagyobb változásai az Adwords-ben a Google Shopping kampányok és a Továbbfejlesztett Kampányok bevezetésében rejlett, utóbbi hatékonyan tette a mobilos hirdetéseket megkerülhetetlenné. A terméklistázós hirdetések ma már a kiskereskedelmi keresőhirdetési költések jelentős részét képezik, Goldman Sachs szerint a teljes bevétel nagyjából 20% a mobilos hirdetésekből származik.

A 15. évforduló alkalmából a Google összeállított egy infografikát.

adwords 15th birthday

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet