Mindössze egy év alatt a display hirdetési piac a desktop fókuszról átállt a mobilra, meghökkentően gyors változást produkálva, melyet még a közösségi- és keresőmarketing piacon sem tapasztaltunk. Ezekhez a változásokhoz képest azonban sokkal nagyobbakra lehet számítani 2016-ban.
Ez összességében a digitális reklámozásban beállt trendek változását mutatja, miszerint a felhasználók lényegesen több időt töltenek el és nagyobb figyelmet fordítanak mobiljukra, mint a számítógépekre vagy akár a tabletekre. Ennek természetes következménye, hogy a mobil megjelenésekre fordított hirdetési összegeket igyekeznek felül súlyozni. 2015 harmadik negyedévében a display hirdetési kattintásoknak a fele már okostelefonról érkezett és az sem elhanyagolható tényező, hogy a konverziók többségéhez is hozzájárult.
Az eMarketer előrejelzése szerint, ez év végére a display hirdetési költések több, mint 60%a már mobil eszközökön fog megjelenni . Mindezek a piac folyamatos alakulását eredményezik, új hirdetési felületek jelennek meg, állandóak a mobil hirdetéstechnológiai fejlesztések. Ennek kapcsán készített a Marine Software egy infografikát is, mely alább megtekinthető.