Rahul J, a Google My Business (Google Cégem) csapatból, megjelölt négy konkrét faktort, ami befolyásolhatja a helyi keresések között elfoglalt pozíciókat. Ezek többnyire már ismertek vagy sejthetőek voltak, ugyanakkor eddig hivatalos Google alkalmazottól még egyszer sem hangzott el a kattintások jelentősége.
Egészen pontosan így fogalmazott a negyedik tényezőről, “Search history: In the past how many times has the listing been clicked on by users searching with the keyword.” Vagyis az, hogy konkrétan hányszor kattintottak az adott találatra számít. A konkrét felsorolása pedíg így fest:
- Relevancia: az üzletünk profilja mennyire releváns a keresett kifejezéssel.
- Ismertség: értelemszerűen egy nagyobb, ismertebb brand előnyhöz juthat, mert könnyebben és gyorsabban szerezhet értékeléseket, véleményeket stb. De ez fordítottan is elsülhet.
- Távolság: az üzletünk bejelentett címe mennyire van közel/távol az adott keresés lokációjához képest.
- Keresési előzmények: az a bizonyos negyedik faktor.
Természetesen más lehetőségeket is felsorolt, mint a megfelelő kategorizálás, legyen nyilvános a Google Cégem profil hivatkozáse, szerezzünk pozitív értékeléseket és folyamatosan frissítsük a profilunkat. Ezekről hivatalos útmutató is elérhető.
[error]FRISS HÍR, 2015.12.03: a Google időközben megváltoztatta megjegyzését és átírták a kérdéses kommentet.
Korábbi: “In the past how many times has the listing been clicked on by users searching with the keyword.”
Átírt: “The number of times it has been useful historically on the basis of relevance, prominence and distance.”
Vagyis finomítottak a megfogalmazáson:)
[/error]