Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

CTR javítása AdWords hirdetések A/B tesztelésével

Tartalomjegyzék

Szilvia Dezső
2015.12.10.

Amikor Adwords hirdetéseket készítünk vagy duplikálunk, már akkor érdemes azok teljesítményeit folyamatosan tesztelni, így akár rövid idő alatt megduplázhatjuk az átkattintási arányt (CTR). Fontos, hogy innovatív legyen a hirdetés másolata, hogy lépést tudjunk tartani a jelenlegi tendenciákkal, különösen a versenytársakkal szemben. Továbbá a PPC hirdetés másolatának tesztelése segít a minőségi mutató javításában: relevánsabb hirdetést, magasabb CTR arányt és több konverziót eredményez. Most 4+1 olyan praktikát mutatunk be, amivel érdemes tisztában lenni a tesztelések során.

Minimum 30 napig tesztelj

Nincs olyan, hogy ”túl sokáig tesztelés”, viszont olyan van, hogy túl kevés ideig. Fontos, hogy legalább 30 napig nyomon kövessük a vizsgálat folyamatát!

A legtöbb esetben már 3-5 nap után kiváncsiak vagyunk az eredményre, már csak azért is, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy a vizsgálat még folyamatban van-e. Ezzel ellentétben nem szabad, hogy bármilyen jelentős változtatás történjen, amíg a a tesztelés történik, mert túlságosan rövid idő alatt nem ad pontos adatokat. A 30 napos határidő után el tudjuk dönteni, hogy mely hirdetés hozta a legjobb eredményeket, összehasonlítva főként a CTR-t és a konverziós arányt az A/B verziók között.

Frissítsd a hirdetési rotációt

Annak érdekében, hogy a tesztelés egyenlő arányban történjen a két hirdetés között. Amennyiben ezt elmulasztod, úgy a Google nem is jeleníti meg az új hirdetés, mert azt hiszi, hogy az nem fog jobban teljesíteni. Egyszerűen kattints arra a kampányra, ahol a tesztelni kívánt hirdetések szerepelnek, majd a Beállítás fülön válaszd az “Egyenletes rotációt” vagy “Korlátlan rotációt“! Ne feledd, hogy ez egy kampány szintű beállítás, így hatással lesz a benne lévő, összes hirdetéscsoportra is!

AdWords hirdetések tesztelése - hirdetésrotáció

Készíts új hirdetési változatokat

A következő lépés, hogy írj olyan hirdetési variációkat, amelyek jelentősen eltérnek az eddig használtaktól. Ennek oka, hogy maximalizálni szeretnénk a CTR és a konverziók értékeit, és egy kevésbé eltérő hirdetés esetében nehezebben mérhető a javulás. Ügyelj arra, hogy két vagy három új hirdetésvariációt tesztelj, amelyek jelentősen eltérnek: teljesen új főcím, leírás és megjelenített URL.

Jegyezd fel, hogy mikor indítottad el a teszt hirdetéseket

Fontos, hogy emlékezzünk mikor kezdődött az új hirdetés futtatása, erre létrehozhatsz egy külön táblázatot, illetve ami még ennél is egyszerűbb: az Adwords címkék használata. Annak ellenére, hogy a vizsgálati eredmények jók vagy rosszak, egy jövőbeli tesztelésre még fel tudjuk használni ezeket az adatokat. A lényeg, hogy a hirdetések eredményeit ugyanarra az időszakokra nézzük!
Ha egy hirdetés már egy hónapja fut, a másikat pedig éppen most aktiváltuk, akkor az eredmények eltérő forgalom „minőségen” fognak alapulni.

AdWords hirdetések tesztelése - címkézés

Éppen ezért kiemelten fontos, hogy mindig ugyanazt az időintervallumot vizsgáljuk, amiben a korábban említett címkézés nagy segítségedre lehet (pl.: Aktív 9/01)!

További ötletek A/B tesztelésre

 

AdWords hirdetések A/B tesztelése

Ajánlatok

  • Szoktál növelni az ajánlataidon annak érdekében, hogy az több konverzió hozzon?
  • Szoktál agresszívan licitálni a legversenyképesebb kulcsszóért a forgalom növelése érdekében?
  • Mi történik, ha egy igazán különleges kulcsszóért magasabb ajánlatot kell megadnunk az első helyért?

Kulcsszavak

  • Mi történik, ha egy kulcsszó közeli változatát szeretnéd felvenni, de nem vagy benne biztos, hogy működni fog?
  • A long-tail típusú kulcsszavak mindig működtek? Próbálj ki igazán rövid, egyértelmű kulcsszavakat is, és figyeld, hogy mi történik.
  • Hasonlóképpen próbálkozhatunk a kulcsszavak egyezési típusainak tesztelésével is.

Landoló oldalak

Egy korábbi cikkünkben már említésre került az Unbounce, amely kitűnően alkalmas landoló oldalak tesztelésére is.

Források

Link 1

Link 2

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet