Amikor Adwords hirdetéseket készítünk vagy duplikálunk, már akkor érdemes azok teljesítményeit folyamatosan tesztelni, így akár rövid idő alatt megduplázhatjuk az átkattintási arányt (CTR). Fontos, hogy innovatív legyen a hirdetés másolata, hogy lépést tudjunk tartani a jelenlegi tendenciákkal, különösen a versenytársakkal szemben. Továbbá a PPC hirdetés másolatának tesztelése segít a minőségi mutató javításában: relevánsabb hirdetést, magasabb CTR arányt és több konverziót eredményez. Most 4+1 olyan praktikát mutatunk be, amivel érdemes tisztában lenni a tesztelések során.
Minimum 30 napig tesztelj
Nincs olyan, hogy ”túl sokáig tesztelés”, viszont olyan van, hogy túl kevés ideig. Fontos, hogy legalább 30 napig nyomon kövessük a vizsgálat folyamatát!
A legtöbb esetben már 3-5 nap után kiváncsiak vagyunk az eredményre, már csak azért is, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy a vizsgálat még folyamatban van-e. Ezzel ellentétben nem szabad, hogy bármilyen jelentős változtatás történjen, amíg a a tesztelés történik, mert túlságosan rövid idő alatt nem ad pontos adatokat. A 30 napos határidő után el tudjuk dönteni, hogy mely hirdetés hozta a legjobb eredményeket, összehasonlítva főként a CTR-t és a konverziós arányt az A/B verziók között.
Frissítsd a hirdetési rotációt
Annak érdekében, hogy a tesztelés egyenlő arányban történjen a két hirdetés között. Amennyiben ezt elmulasztod, úgy a Google nem is jeleníti meg az új hirdetés, mert azt hiszi, hogy az nem fog jobban teljesíteni. Egyszerűen kattints arra a kampányra, ahol a tesztelni kívánt hirdetések szerepelnek, majd a Beállítás fülön válaszd az “Egyenletes rotációt” vagy “Korlátlan rotációt“! Ne feledd, hogy ez egy kampány szintű beállítás, így hatással lesz a benne lévő, összes hirdetéscsoportra is!
Készíts új hirdetési változatokat
A következő lépés, hogy írj olyan hirdetési variációkat, amelyek jelentősen eltérnek az eddig használtaktól. Ennek oka, hogy maximalizálni szeretnénk a CTR és a konverziók értékeit, és egy kevésbé eltérő hirdetés esetében nehezebben mérhető a javulás. Ügyelj arra, hogy két vagy három új hirdetésvariációt tesztelj, amelyek jelentősen eltérnek: teljesen új főcím, leírás és megjelenített URL.
Jegyezd fel, hogy mikor indítottad el a teszt hirdetéseket
Fontos, hogy emlékezzünk mikor kezdődött az új hirdetés futtatása, erre létrehozhatsz egy külön táblázatot, illetve ami még ennél is egyszerűbb: az Adwords címkék használata. Annak ellenére, hogy a vizsgálati eredmények jók vagy rosszak, egy jövőbeli tesztelésre még fel tudjuk használni ezeket az adatokat. A lényeg, hogy a hirdetések eredményeit ugyanarra az időszakokra nézzük!
Ha egy hirdetés már egy hónapja fut, a másikat pedig éppen most aktiváltuk, akkor az eredmények eltérő forgalom „minőségen” fognak alapulni.
Éppen ezért kiemelten fontos, hogy mindig ugyanazt az időintervallumot vizsgáljuk, amiben a korábban említett címkézés nagy segítségedre lehet (pl.: Aktív 9/01)!
További ötletek A/B tesztelésre
Ajánlatok
- Szoktál növelni az ajánlataidon annak érdekében, hogy az több konverzió hozzon?
- Szoktál agresszívan licitálni a legversenyképesebb kulcsszóért a forgalom növelése érdekében?
- Mi történik, ha egy igazán különleges kulcsszóért magasabb ajánlatot kell megadnunk az első helyért?
Kulcsszavak
- Mi történik, ha egy kulcsszó közeli változatát szeretnéd felvenni, de nem vagy benne biztos, hogy működni fog?
- A long-tail típusú kulcsszavak mindig működtek? Próbálj ki igazán rövid, egyértelmű kulcsszavakat is, és figyeld, hogy mi történik.
- Hasonlóképpen próbálkozhatunk a kulcsszavak egyezési típusainak tesztelésével is.
Landoló oldalak
Egy korábbi cikkünkben már említésre került az Unbounce, amely kitűnően alkalmas landoló oldalak tesztelésére is.
Források