Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Turbózd fel a webáruházad hírlevél hatékonyságát!

Tartalomjegyzék

Dávid Kertész
2016.01.18.

Az e-kereskedelmi e-mail marketing – eladások tekintetében – sokáig eredményesnek bizonyult, hiszen a termékspecifikus hirdetéseknek köszönhetően releváns és egyedi hirdetésekkel tudtuk a vásárlókat megszólítani. Mióta megugrott az okostelefonok száma, a helyzet jelentősen megváltozott, hiszen a mobilról érkező átkattintások száma alacsonyabb értékeken mozog. Lássunk néhány módszert, amelyek mobilról és asztali gépről egyaránt hatékonyan működnek, ill. segítségükkel növelhetjük az e-mail alapú átkattintási arányunkat.

A mobilról érkező átkattintási arány csökkenésének több oka is lehet a hírlevelek esetében:

  • Egyetlen levél megnyitásnál a felhasználó még nem feltétlenül szánja rá magát a vásárlásra.
  • Mobilról történő navigálás bizonyos esetekben körülményesebb lehet, ezért sokan dönthetnek úgy, hogy majd asztali gépen, vagy laptopon intézik el a vásárlást.
  • Az e-mail mobilon önmagában nem elég figyelemfelkeltő,
  • akárcsak egy körlevél.

Carolyne Nye összegyűjtött 3 példát, amelyeket e-mail kampány esetében mindenképp érdemes megfontolni!

Használj videót a kattintási szám növeléséhez!

Könnyebb elérni magasabb kattintás számot egy jól megszerkesztett videó segítségével, mert olyan komplex élményt nyújt, ami leköti a figyelmet és képes márkahűséget kialakítani, továbbá hatásosabb is így bemutatni egy terméket vagy szolgáltatást, mint szöveges leírással.

Azonban ne feledjük, konkrétan a weboldalra történő átkattintást önmagában nem eredményez egy levélbe ágyazott videó. Ehelyett inkább helyezzünk el benne egy képet, rajta egy Play! gombbal, így olyan mintha egy videó lenne. Ha rákattint a felhasználó, akkor lényegében ugyanaz történik, mintha egy linkre kattintana, ami átnavigálja őt a kereskedő weboldalára.

Ugrasd a közönséged!

A fogyasztók többsége kíváncsi. A közösségi média oldalakon egyre nehezebben lehet a felhasználókat kattintásra késztetni. Láthatunk példákat arra, hogy miként próbálnak kattintásra ösztönözni: “Csak egy egyszerű levelet küldött, de ami aztán történt, az hihetetlen!” Ezt a módszert a közösségi média oldalakon előszeretettel használják, mert működik. Miért ne alkalmazhatnánk hasonló elven (természetesen a “Like” kicsalás nélkül, etikusabb formában) az e-mail marketing kampányok esetében is?

Például: változó kedvezmény értéket hirdetünk, ami személyre szabottan egyedi, így bizonyos értelemben különlegesnek érezheti magát a felhasználó. Kohl’s pont ezt a taktikát használja: a felhasználónak végig kell mennie a kosárba helyezésen át a fizetésig, és csak akkor tudja meg a kedvezmény százalékos értékét.

E-kereskedelmi email tippek
Kohl’s körlevél, amiben arra buzdít, hogy haladj végig a vásárlási folyamaton, hogy megtudd mekkora kedvezményt fogsz kapni, 40, 30, vagy 20 százalékot.

Változtasd meg a rutinod!

Annak érdekében, hogy az átkattintási arány hosszabb távon ne csökkenjen, érdemes gyakran változtatni az e-mail tartalmát a termékajánlatok és kedvezmények tekintetében, valamint más típusú kommunikációt is alkalmazni.

Alább olvasható néhány:

  • új termék, új funkciók
  • top 10 listák
  • korábbi vásárlások alapján termék ajánlatok
  • ajándékozás ötletek
  • cikkek, tippek, trükkök.

Erre jó példa King Arthur Flour hirdetései, ahol minden e-mail más, mint az előző:

E-kereskedelmi email tippek
King Arthur Flour folyamatosan cseréli az e-mail tartalmát. Ebben például 10$ kedvezményt ígér egy kérdőív kitöltéséért.
Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet