Korábbi cikkünkben összefoglaltuk, hogy 2015-ben melyek voltak a PPC hirdetések legfontosabb változásai. Mivel az AdWords hirdetés rendszere igen komplex, ezért nehéz ténylegesen megjósolni, hogy az adott évre vonatkozóan, melyek lesznek a „best practice”-ek. A WordStream most mégis ezt tette, és az egyik januári cikkükben megjósolták, hogy 2016-ban melyik 3 AdWords eszköz fogja a marketing sikereinket garantálni. Vajon valóban igazuk lesz?
1. AdWords hirdetés bővítmények
A legtöbb hirdető abba a hibába esik, hogy miután egyszer elkészítette hirdetésbővítményeit, hajlamos róluk megfeledkezni, pedig időről időre érdemes ellenőrizni őket. A bővítmények használata mindenképpen ajánlatos, amellett hogy vonzóbbá teszik hirdetésünket (ezáltal javítva az átkattintási arányt), hirdetésünk minőség mutatóját is elmozdíthatják!
Sajnos itthon még nem mindegyik szolgáltatás érhető el, azonban a már használhatóak közül a „Belső link bővítmény” némi változáson esett át 2015-ben: linkjeinket kiegészíthetjük olyan leíró sorokkal, amelyek egyelőre csak mint opció jelennek meg, de minden abba az irányba mutat, hogy később ezek kötelező elemei lesznek a bővítményeinknek.
Mivel a linkek így nagyobb helyet foglalnak a hirdetés alatt, azoknak a kinézete is átalakul: az eddig megjelenített 4 belső link helyett ezután 2 lesz csak látható. Bár hasznos információkkal egészítjük ki őket, a redukálással mindenképp számoljunk!
Tipp: A bővített belső linkeket teszteljük kettesével (min. 2 hétig), majd az eredmények függvényében a legsikeresebbeket használjuk. Több bővítmény használata során a rendszer véletlenszerűen dönti el, hogy melyik kettőt választja, így olyan site linkeket készítsünk, amelyek különbözőképpen kombinálva is támogatják egymást.
2. Remarketing hirdetés
Hiába írunk már 2016-ot, a remarketing hirdetés még mindig az egyik leghatékonyabb eszköz az online marketingben. Minden esetben használjuk ki a benne rejlő lehetőségeket, hiszen még mindig ez az egyik legjobb mód arra, hogy a számunkra hasznos felhasználókat elérjük.
Sokan csak a funkció alapjait használják, illetve az automatikusan generált listákat, pedig ez csak a jéghegy csúcsa. Szánjunk időt a finomhangolásra, a beállítások igen sokszínűek: a minden látogatót tartalmazó fő listán kívül, külön gyűjtsük a fontosabb aloldalak látogatóit (pl. terméktípusok alapján), akár az AdWords hirdetés kampányunk szerkezetének a logikáját követve. Érdemes azokat az embereket is figyelemmel kísérni, akik nem fejeztek be egy adott műveletet (pl. kosár elhagyók), így nekik küldhetünk egy egyedi, emlékeztető üzenetet is.
Tipp: Ha rendelkezünk egy szép számmal rendelkező, a relevancia szempontjából is megbízható listával, akkor érdemes tesztelni őket témaidegen témakörökkel párosítva is. Például, ha valaki a “használt autó” hirdetéseinek köszönhetően nagy számú remarketing listára tett szert, akkor azt érdemes lehet kipróbálni az “autószerviz”-re kereső felhasználók esetében is. Ilyenkor a „Célzás és ajánlattétel” funkciót használjuk, amely biztosítja, hogy csak akkor jelenjünk meg, ha mindkét feltétel teljesül.
Az AdWords mellet a remarketing lehetőségeit felhasználhatjuk a Facebook kampányaink esetében is (retargeting), illetve októbertől elérhető a Bing hálózatán belül is. Érdemes ezeket fontolóra vennünk, hiszen segítségükkel sokkal személyesebbé tehetjük hirdetéseinket!
3. Customer Match
A Customer Match a Google AdWords hirdetések 2015 végén bevezetett újdonsága, mellyel az email cím alapú célzás vált elérhetővé. Az eszközt a remarketing listák felületén érhetjük el, elvégre ebben az esetben is a látogatók újbóli célzásáról beszélhetünk. Ez az eszköz az emaileknek köszönhetően valamelyest pontosabb célzást biztosít, de vegyük számításba, hogy a rendszer csak azokat felhasználókat tudja elérni, akik a Gmail rendszerével is szinkronizálva vannak!
Előnye, hogy ismerve a célcsoportot, hirdetéseinket teljesen rájuk szabhatjuk, illetve a licit stratégiánkat is úgy alakíthatjuk ki, hogy a listán szereplő emberekre koncentrálunk (feltételezve, hogy nagyobb számban vezetnek konverzióhoz a kattintásaik). A Customer Match elérhető a Search, Display, illetve YouTube hirdetés esetében is.
+1 vélemény
Míg itthon a Google abszolút egyeduralkodó a keresőmotorok piacán, érdemes figyelemmel kísérni a külföldi trendeket:
- A 2015-ös adatok alapján a Google részesedése az USA piacán csökkent, azonban még így is a leggyakrabban használt kereső (az amerikaiak 64% használja). Ez a szám 3% -os visszaesést jelent 2014-hez képest.
- A piac másik két nagyobb szeletét a Bing (20.3%), és a Yahoo (12,7%) birtokolja. A Yahoo keresési eredményei azonban a Bingen alapulnak, tehát valójában a Microsofté az amerikai piac 33%-a. A jövőben érdemes lehet odafigyelni a cégóriás rendszerére is.