Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Mitől sikeres egy Facebook hirdetés?

Tartalomjegyzék

Szilvia Dezső
2016.03.16.

Az AdEspresso és a Hubspot több mint 100.000 valós hirdetés elemzése során mutatják be a legnépszerűbbeket, valamint azt, hogy hogyan is kell létrehozni egy tökéletes Facebook hirdetést. Az elmúlt évek során az AdEspresso pontosan 111.018 Facebook hirdetés szövegeit, hivatkozásait, típusait és CTA gombjait vizsgálta meg 1000 vállalaton keresztül.

A sikeres Facebook hirdetések 2 részből tevődnek össze:

  1. Megfelelően célzott közönség
  2. Jól összeállított design

I. Miből áll egy tipikus Facebook hirdetés?

  1. Címsor: a Facebook hirdetés címsora az a rész, ami felkelti az emberek figyelmét. Maximum 250 karakter lehet!
  2. Szöveg: egy rövid leírás magáról a termékről vagy a szolgáltatásról.
  3. Leírás: egy hosszabb szövegrész, amely a News Feed hirdetéseknél érhető el, maximum 250 karakter hosszú lehet.
  4. Caption: maga a domain URL-je.
  5. Call to Action (CTA): egy gomb, ami megmutatja a felhasználóknak hova is kell kattintaniuk.
  6. Kép: a termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos “csábító” kép.

Tipikus Facebook hirdetés

II. Melyek a legnépszerűbb hirdetési típusok?

Az adatok azt mutatják, hogy a legelterjedtebb hirdetési típus a Page Post Link, vagyis a poszt jellegű hirdetések.

  • A Page Post Like hirdetések 74,8%-ban a legnépszerűbbek, valamint ideálisak egy adott weboldal népszerűsítéséhez.
  • Videóhirdetések, melyek jelenleg csak 15,1%-ban népszerűek, viszont igen magas volumenű elérést tesznek lehetővé.
  • Képes hirdetések (8,2%), melyek kitűnően alkalmasak hozzászólások és like-ok generálásához, de a forgalomnövelést nem segítik elő. Továbbá nem tartalmaznak cselekvésre ösztönző CTA gombot sem.
  • Egyéb hirdetési típusok (1,9%), mint például Események vagy Ajánlatok. Ha például egy leértékelést vagy egy oktatást szeretnénk promótálni, akkor ez az ideális megoldás.

Facebook hirdetési típusok

Tippek videóhirdetésekhez:

A videót csak egy rövid kis bemutatóként használjuk, melyen keresztül egy szolgáltatást vagy egy terméket ismertetünk. A videó be is ágyazható egy olyan hirdetésbe, amely elősegíti például egy korlátozott időre szóló ajánlat megjelenítését. Végül tartalmazzon egy CTA gombot is, melyen keresztül akár fel is iratkozhatnak erre az aktuális ajánlatra.

Tippek képes hirdetésekhez:

A hirdetést a jelenlegi ajánlatunk hivatkozásával hozzuk létre, továbbá tartalmazzon egy CTA gombot (“Vásárlás most”), valamint használjunk pozitív jellegű kifejezéseket ( “Free”, “Love”), végül pedig egy feltűnő képet is. Az ábra minden szempontból szemet gyönyörködtető  legyen, mely tartalmazzon egy arcot, vagy akár szemkontaktust is (mutasson pozitív érzelmeket). Ha ezeket együttesen alkalmazzuk, akkor egyrészt felkelthető az olvasók figyelme, másrészt kattintásra buzdíthatjuk őket.

III. Milyen hosszú legyen a címsor?

A legnépszerűbb Facebook hirdetés címsora mindössze 4 szóból áll. Ezek a rövid címsorok igen jól tartják a karakteres korlátot. A korlátozott hely arra kényszeríti a hirdetőt, hogy sokkal pontosabban ragadja meg a hirdetést lényegét. Valamint egy rövid címsor sokkal inkább felkelti a figyelmet, plusz a felhasználó emiatt a rövidség miatt még inkább hajlamos lesz további információkért kattintást generálni.

IV. Milyen hosszú legyen a szöveg és a leírás?

    • A hirdetés szövege mindössze 15 szó.
    • A leírás része valamivel hosszabb (17 szó), ami a karakter limit 35%-a.

Ezek a korlátozások azt jelentik, hogy a szövegnek pontosnak és lényegretörőnek kell lennie!

A Sidekick hirdetésének szövege nagyon rövid, pontosan azt közli a közönséggel, amit éppen népszerűsít (“e-mail”). A leírás része már hosszabb, valamint arra csábítja az olvasót, hogy többet tudjon meg a szolgáltatásról.

Az olvasó tekintetével először a címsort, majd a szöveget, végül a leírás többi részletét nézi meg. A hivatkozás leírásában le kell zárni az üzenetet, és arra csábítani az olvasót, hogy kattintson át a weboldalunkra.

Sidekick hirdetésV. Melyek a legnépszerűbb szavak, kifejezések?

  • Te / Ön
  • Ingyen, Ingyenes
  • Most
  • Új

Te / Ön: ezen szavak hatására egyből magunkra gondolhatunk, vagyis, hogy az üzenet nekünk szól.

Ingyen, ingyenes: ez az a szó, ami mindenkit megfog. Ha egy hirdetés tartalmazza  az ingyen szót, akkor szinte garantált, hogy felkelti a felhasználó figyelmét.

Most: ez a szó arra készteti a felhasználót, hogy minél előbb hajtsa végre a cselekvést.

Új: akkor használjuk, ha valami teljesen új és friss dolgot akarunk bemutatni.

A közönség természetes módon vonzza ezeket a szavakat. Ezen kifejezések segítségével a hirdetésünk egy természetes előnyre tesz szert minden más hirdetővel szemben.

A General Assembly hirdetésében a következőket alkalmazta:

  • A címsor tartalmazta a “free” szót.
  • A hirdetés szövege tartalmazta a “you” és a “free” szavakat.
  • A leírás pedig tartalmazta a “you” és a “you’ll” szavakat.

General Assembly hirdetés

Ha a hirdetéseinkben kombináljuk ezeket a kifejezéseket, plusz még a megfelelő célközönséget is célozzuk, akkor biztosak lehetünk benne, hogy közvetlenül a potenciális ügyfeleinkhez fogunk beszélni.

VI. Melyek a legnépszerűbb számok?

A Facebook hirdetések 48,1%-a tartalmaz valamilyen számot a főcímben, a leírásban vagy a szövegben. A legtöbb szám kerekítve: 1, 10, 100, 1000, … .

Ezek a számok lehetnek például:

  • százalékok (“20% kedvezmény”)
  • pénznemek (“10$ kedvezmény”)
  • listák (“Top 10”)
  • helyezések (“#1”)
  • közösségi adatok (“Csatlakozz 100 000+ emberhez”)

A Dropbox hirdetésében igen nagy létszámú közösségi számokra hivatkoztak, ami megmutatja, hogy 100.000+ vállalkozás már használja a Dropbox-ot, így erősítvén a megbízhatóságukat.

Dropbox hirdetés

Tipp: Lehetőség szerint inkább használjunk tényleges és valós számokat, ha ki szeretnénk tűnni a többi hirdetés közül.

VII. Melyek a legnépszerűbb hivatkozások?

A Facebook hirdetések 65,7%-a tartalmazza a saját domain URL-jét. A hirdetések további 11,8%-a ezeket szöveggel is társítja, a 22,5%-uk pedig kihagyják ezt a lehetőséget, ezzel pedig a domain és márka népszerűsítését is.

Facebook caption

Egy Localytics hirdetés például olyan landing oldalra irányította a közönséget, ahol közvetlenül letölthetnek egy eBook-ot. A főoldal egy nagyszerű módja annak, hogy a célközönségük tagjairól adatokat gyűjtsenek be (név, e-mail, cég név, stb.), a kép és a hirdetés pedig kifejezetten az E-bookra fókuszál, nem csak a márkára. Konkrétan azt mutatja a közönség felé, ahogyan maga az E-book kinéz, emellett pozitív szavakat is alkalmaztak, mint például “több” és “ingyenes”.

Localytics hirdetés

VIII. Melyek a legnépszerűbb Call to Action (CTA) gombok?

Top CTA gombok: További információ, Vásároljon Most és a Regisztráció gombok.

Ezeket lényegesen többször használják, mint bármelyik más Call-to-action kifejezéseket, továbbá az ilyen gombokat tartalmazó hirdetések megkönnyítik magát az átkattintást, és a további információk megszerzését is.

A “Kapcsolatfelvétel”, “Foglalás most”, és a “Feliratkozás”  a legkevésbé népszerű CTA-knak bizonyultak: az eredmények alapján kevesebb mint 100 alkalommal használták ezeket a gombokat. Egy specifikusabb termék vagy szolgáltatás esetében sokkal inkább hasznosíthatóbbak ezek a kifejezések, de bármelyik CTA gomb is kapcsolódjon a termékedhez vagy a szolgáltatásodhoz, abban biztos lehetsz, hogy megéri őket használnod.

Az Ultra Music hirdetései kapcsán 111.018  közül csak 13-nál alkalmazták a “Listen Now” CTA-t, ami pontosan illeszkedik magához a brand-hez. A Call-to-action-re történő kattintást követően a felhasználókat átirányították a számra, így azt azonnal meg is tudták hallgatni a Spotify-on.

Ultra Music hirdetés

Az AdEspresso és a Hubspot közösen kiadott ebook-ját egy regisztráció után itt tudjuk letölteni.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet