Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Csak Amerikában 65 milliárd dolláros üzlet a keresőoptimalizálás

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2016.04.20.

Ez olyan hatalmas szám, hogy kétszer is elolvastuk a forrást, mielőtt lemertük írni. A Borrel jelentés felmérte, hogy a digitális marketing szolgáltatásokra fordított költés mekkora lehet, ami ugye különbözik a hirdetési költéstől. 2016-ban várhatóan 613 milliárd dollárra rughatnak a szolgáltatásokra fordított költések, ami többszöröse a konkrét hirdetési költésnek.

A jelentés nagy része a KKV szektor költéseire alapszik.

Borrel becslések

A jelentés különböző mélységekben vizsgálja a költéseket, mely szerint az “online marketing support” jellegű költések 87.5%-a a keresőoptimalizáláshoz köthető. Ami azt jelenti, hogy míg idén 65 milliárd dollárt költenek USA-ban keresőoptimalizálásra, addig 2020-ra 80 milliárdot prognosztizálnak. Csak merjen még egyszer valaki olyan címmel előadást tartani itthon, hogy a “SEO halott”…

Borrel SEO becslések

Természetesen fenntartásokkal kezelje mindenki az ilyen jellegű előrejelzéseket, de az biztos, hogy amíg az internetezőknek az alapvető felhasználói szokásaik nem változnak addig a keresőmotorok uralni fogják minden szempontból az online költéseket, legyen szó tanácsadói jellegűről vagy konkrét hirdetési büdzséről. Ezen egy dolog változtathat, ha a Google a teljes első találati oldaláról kiszórja az organikus találatokat. Természetesen ebben az esetben is megmaradnának ezek a volumenek, de már közvetlenül a Google pénztárcájába vándorolnak.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet