Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A legjobb pozíciók az AdWords hirdetésekben

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2016.04.29.

Az Adobe Media Optimizer elkészített egy tanulmányt, hogy miként változtak az eredmények a különböző top hirdetési pozíciókban, mióta a Google eltűntette a jobboldali hirdetési helyeket.

Az Adobe áprilisi riportjában három havi adatot vett górcső alá, nem megnevezve a vizsgált AdWords hirdetési fiókokat, ügyfeleket. Nem meglepő módon kiderült, hogy a változás inkább a kisebb hirdetőket érintette kellemetlenül, mint nagyokat. A kisebb büdzsével rendelkező hirdetők korábban is alacsonyabb pozíciókra céloztak, amivel ugyan kevesebb volument értek el, de még hatékonyan tudtak hirdetni. A kimutatás szerint az átrendeződés miatt átlagosan 10%-al kevesebb kattintást hoznak el, mint korábban a jobban látható, jobboldali pozíciókból.

Az átlagos kattintási árak az első és második pozíciókban 6-7%-al növekedtek, míg a harmadik és negyedik pozíciókban 8-10%-al csökkentek. Vagyis a hirdetők túlárazzák az első két pozíciót, annak ellenére, hogy az átkattintási arány ezt nem feltétlenül indokolja. Az átlagos CTR a negyedik pozícióban 18%-al növekedett, ugyanez az elsőben 13%-al, a második nem változott, a harmadik pedig 2%-os javulást mutat.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet