A Google tovább folytatja a találati listájának az átszabását, melyet egyszerre két irányból is módosít. Az elmúlt hetekben egyszerre tapasztalhattunk módosításokat a fizetett és ingyenes találatok megjelenítésében, mely bizonyos SEO szabályokat felülírt.
Az egyik legfontosabb változás, hogy a címsorban (title tag) már 70-71 karekter megjelenítésére van lehetőség a korábbi 50-60 helyett. A meta leíráshoz is kaptunk extra helyet, körülbelül 100 karakterrel több lehetőségünk van meggyőzni a guglizókat vagy úgy is mondhatnánk, hogy most már három sor áll rendelkezésünkre. A változások még nem kerültek hivatalosan is megerősítésre, mi először a SEJ oldalán olvastuk, hogy többen tapasztalták, majd megnéztük a saját találatainkat és ugyanezt láttuk azokban az esetekben, ahol már eleve túlléptük a karakterlimitet.
Változik a mobil találati lista is
Gyakorlatilag a deskopos találatokkal egy időben jelentek meg a hírek, hogy a mobil találatok is előnyükre változtak, már ami a címsor hosszúságát illeti. A mobil megjelenéskor akár 78 karakter hosszúságú hely is a rendelkezésünkre állhat.
Keresőoptimalizálásra gyakorolt hatások
Egyelőre semmit ne tegyünk, várjuk meg, míg hivatalos lesz. Bár eléggé hivatalosnak tűnik, főleg, ha figyelembe vesszük a fizetett hirdetési megjelenésekben tervezett hasonló jellegű terveket.
A Google a szokásos míg egyik kezemmel adok, a másikkal elveszek taktikát alkalmazza. A korábbi változtatások mind a fizetett hirdetések előtérbe helyezését szolgálták, aminek érezhető negatív ereddményei is voltak az oganikus találatok átkattintási arányaira. A mostani módosítással a keresőből érkező átkattintási arány értelemszerűen javulni fog, de minden bizonnyal nem akkora mértékben, mint amekkorában ezt rontották a korábbi változtatások.
Mindenesetre a hivatalos megerősítést követően, javasoljuk, hogy mindenki gondolja át a címsor stratégiáját. Az elmúlt években rengetegszer ütköztünk abba, hogy “de jó volna csak egy kicsit hosszabb címsor” és most úgy fest, hogy erre lehetőségünk lesz. Az e-kereskedők szemszögéből különösen fontos változás lehet ez, mert a termék pontos leírása a címsorban eddig is komoly korlátokba ütközött, mindenki kénytelen volt a konkrét terméknevet feltüntetni (a relevancia miatt ez volt az elsődleges SEO szempont) és nem volt lehetőség az igazi optimalizálásra. Ennek eredménye, hogy sok szektorban az ingyenes találatokban megjelenő címsor webáruháztól függetlenül szinte megegyezik. Az extra 15-20 karakterrel már lehetőségünk van vásárlásra ösztönző szövegeket megjeleníteni, esetleg akciókat.