Applikációt fejleszteni egy igen hosszadalmas és költséges folyamat, persze csak akkor, ha valami igazán jót szeretnénk létrehozni. A témával foglalkozó szakértők véleménye szerint az igazi fekete leves ugyanakkor csak akkor jön, ha az applikáció publikálásra kész: a marketing szakemberek a teljes büdzsé 80%-ának elköltését itt javasolják elkezdeni!
Az online kampányok, a letöltést célzó hirdetések rendkívül hatékonyak tudnak lenni, ha megfelelő szakértők irányítják azt, és ha az elsődleges célt tartjuk szem előtt: a felhasználók toborzását. De óriási hibát követnénk el, ha itt megállna a marketing folyamat.
„Egy meglévő ügyfél megtartása sokkal kevesebb pénzbe kerül, mint egy új toborzása!”
– idézhetnénk az 1.0-ás okosságot, de inkább nézzük a konkrét példákat, hogy mit tehetünk a drágán megszerzett felhasználóink megtartásáért.
Mi a gond az alkalmazásokkal?
Az alkalmazásokkal semmi, leginkább a mennyiségükkel van probléma. Mármint azzal, hogy rengeteg alkalmazás van: friss felmérések alapján egy átlag okostelefon felhasználó akár 25-30 alkalmazást is használ egy hónapban. Óriási tehát a verseny, óriási a zaj, és emiatt felgyorsult nagyon sok minden. A userek irányából egyre nő az elvárás az applikációkkal szemben: mindig új, friss, gyors, könnyen kezelhető, szép, hasznos, trendy, cool alkalmazásokra vágynak, amelyek kiegészítik, vagy megkönnyítik mindennapjaikat.
És mindezek között talán a gyorsaság a híd. A felhasználók ugyanis mindent gyorsan és azonnal szeretnének, és ha ezt nem kapják meg, azonnal elhagyják alkalmazásunkat és törlik azt (70%-uk egy nap után törli az appot!).
Ha abból indulunk ki, hogy (platformtól függően) aktuálisan egy letöltő konverziós költsége akár 250-800 Ft között is mozoghat, nem kérdés, hogy megtartásuk az egyik legfontosabb szempont.
Hogyan tartsuk meg őket?
A Social Media Today szedte össze néhány pontban azt, hogy ha egy nehezen és drágán megszerzett usert meg akarunk tartani, akkor melyek a legfontosabb lépések, amelyeket meg kell tennünk:
- Tegyük könnyűvé a letöltési és installálási folyamatot – ez az első találkozása velünk, minden itt dől el!
- Érjük el, hogy elfogadják push üzeneteinket! Ha ez sikerül, a telepítést követő 24 órában akár 50%-kal nagyobb eséllyel tarthatjuk meg a usert.
- Mivel a push üzenetek eléggé népszerűtlenek, ezért használjuk többcsatornás kommunikációt (a rendszeres e-mail például egy nagyszerű megoldás és kevésbé zavarja a felhasználókat)
- Akár push üzenetet küldünk, akár e-mailt, azt a megfelelő időben tegyük (pl. ha egész Budapesten szakad az eső, ne szabadtéri helyekre hívjuk őket egy aznapi rendezvényt ajánlva)
- Használjunk képeket! A képek csodákra képesek és akár 60%-kal növelhetik applikációnk kommunikációjának sikerességét, ezzel támogatva a userek megtartását is. Az ember vizuális lény, szereti ha látja is azt, amit olvas; ragozzam még?
- Személyre szabottan kommunikáljuk! Ha megszólítjuk, nevén nevezzük felhasználóinkat, erősíthetjük a személyes kapcsolatot és az elköteleződést, így akár kétszeres eredményt is elérhetünk.
Igen, kezdésnek ez is elég. Ha már ezt a 6 pontot betartjuk, akkor megtöbbszörözhetjük a hosszú távon is hűséges felhasználóink számát, és radikálisan csökkenthetjük azok lemorzsolódását.