Két évvel a Google bejelentése után, miszerint a HTTPS rangsorolási szignálnak számít, Dr. Pete Meyer a Moz-tól publikált egy tanulmányt arról, hogy mégis mennyire vették komolyan a weboldal tulajdonosok a változást.
A bejelentést követően sokan azonnal bevezették a HTTPS-t, de még többen kivártak és rengetegen vannak, akik még a mai napig sem lépték meg ezt. A Moz szakértője által publikált tanulmányból kiderült, hogy ha nem is fénysebességgel, de a Google lassan halad az eredeti célja felé.
A következtetések
A Google bejelentése előtt az első oldali találatoknak a 7%-a volt HTTPS weboldal, ezt követő héten azonnal 8%-ra emelkedett a szám. Két évvel később pedig elmondható, hogy minden 3. találat az első oldalon meglépte a változtatást.
Dr. Meyers szerint ez nem csak annak köszönhető, hogy rangsorolási tényező lett, hanem a Google erős PR tevékenységének is, amivel önmagában támogatta a HTTPS elterjedését. Meyers előrejelzése szerint 1,5 éven belül már 50%-os lehet az arány és ezt követően erősítheti a Google a jelentőségét is a rangsorolási tényezők között.
A kockázatok
A Google szereti elbagatelizálni a HTTPS-re történő migrációban rejlő kockázatokat. Dr. Meyers ezt vitatja – mi is – és mindenkinek felhívja rá a figyelmét arra, hogy semmivel sem kisebb a kockázat, mint bármilyen más migrációs projektnél, ami sitewide érinti az URL struktúránkat. De rövid időn belül mindenkinek javasolt a váltás, mert ahogyan az imént is írtuk, 1-2 éven belül még erősebb ransorolási tényezővé válhat, ami már veszélybe sodorhatja a pozícióinkat azokkal a versenytársakkal szemben, akik időben meglépik a módosítást.