Sok online marketingesnek okozott meglepetést az eMarketer friss publikációja, mely szerint a hirdetők a költségvetés egyre nagyobb részét fordítják display hirdetésekre a keresőhirdetésekkel szemben. Tekintettel arra, hogy a közvélekedés szerint a keresési hirdetés a legjobb (leginkább megtérülő) hirdetési típus, ez a statisztika valóban meglepő. De vizsgáljuk meg ennek okait!
A keresési hirdetések jó ideig a költségvetés legnagyobb szeletét birtokolták, de 2016-ra ez az arány átbillent a display hirdetések javára. Avinash Nair, a keresési és display hirdetések közti különbségeket fejtette ki, az aktuális felhasználói statisztikák alapján.
Display hirdetés
Ez a legjobb formája egy új cég vagy termék népszerűsítésének. Figyelemfelkeltéssel segít a felhasználó fejében elültetni a logót, a szlogent úgy, hogy neki nem feltétlenül kellett előzőleg az adott cégre vagy termékre keresnie. Képes megjelenni bármelyik (AdSense hirdetést engedélyező) blogon vagy egyéb weboldalon témához kapcsolódva, vagy felhasználói érdeklődés alapján. További előnye, hogy a célzási beállítás demográfiai, felhasználói viselkedés és korábbi keresési előzményei alapján is szűrhető.
Egyedi megjelenés
A display hirdetés az egyik legerősebb vizuális megjelenésű forma az online hirdetések közt; a hirdető egyedi színekkel, formákkal, képekkel operálhat, így ezzel is kitűnhet a tömegből. Ez vonzóbbá teheti a hirdetést egy hagyományos szöveges hirdetéssel szemben. Ahogy a közmondás tartja: egy kép többet ér ezer szónál.
Márkaismertség
Gondolkoztál már azon, hogy mi szükség van például a Coca-Cola vagy Ford márkák reklámjaira? Hiszen ezeket a márkákat mindenki ismeri. Az ilyen nagy márkák fő marketing irányvonala megtartani a jelenlétet a köztudatban.
Újracélzás – Remarketing
A felhasználói tulajdonságok alapján történő, különböző újracélzási módszerek fontosabbá váltak, mint valaha korábban. Kis valószínűséggel történik vásárlás az első oldallátogatás alkalmával. Az újracélzás segít a felhasználót emlékeztetni és érdeklődését újra felkelteni az általa korábban megtekintett termék iránt, ami sok esetben vezet már tényleges vásárláshoz is.
Search hirdetés
A keresési hirdetési forma ideális választás szinte bármely típusú vállalkozásnak, akik szeretnének a hirdetéseikkel jó pozícióban megjelenni a megfelelő kulcsszavakra. Mivel a hirdetések csak akkor jelennek meg a felhasználónak, ha a hirdetéssel kapcsolódó kifejezésre keresett, ezért nagyobb eséllyel történik konverzió.
Ügyfélszerzés
A keresési hirdetések gyorsabban vezethetik a felhasználót a célteljesüléshez, ahogy láthattuk fentebb is a konverziós csatornán.
Magasabb megtérülési mutató
A HBR publikációjában felvázol egy banki ügyfél befektetésarányos megtérülését search és display hirdetések tekintetében. Eredményként az jött ki, hogy a keresési hirdetések több mint 300%-kal jobb ROI értékkel rendelkeztek, mint a display hirdetések!
Hely szerinti célzás
A keresési hirdetések kiváló lehetőséget biztosítanak cégeknek terület alapú célzásra, mint pl. hotel, zárszerelő, vízvezeték szerelő. Amikor az ő szolgáltatásaikra keresnek, akkor általában azonnali eredményt szeretnének kapni, hiszen gyorsan kell a megoldás például egy lakáson belüli csőtöréshez. Persze ettől függetlenül ezeknek a vállalkozásoknak is érdemes display hirdetéseket futtatni, de azok inkább csak a márkaismertséget segítik.
Magasabb CTR
A keresési hirdetések magasabb átkattintási aránnyal rendelkeznek. Ez persze érthető, mivel a keresési hálózaton sokkal nagyobb elköteleződéssel történik a keresés.
Konklúzió
Bár a hirdetők jellemzően inkább a keresési hirdetési formát használják annak egyszerűsége és megbízhatósága miatt, mégis úgy vélem, hogy (a retargeting és egyéb szegmentálási technikák miatt) egyes esetekben jobb eredményt hozhatnak a display hálózati hirdetések. Ne féljünk kipróbálni mindkét hirdetési hálózatot!