1969. július 20-án a becslések szerint 530 millió ember nézte, hogy Neil Armstrong hogyan teszi meg az emberiség történetének egyik legnagyobb jelentőségű lépését a Holdon. Abban az időben ez körülbelül a Föld teljes lakosságának 14%-a volt.
Ma több mint egy milliárd ember közel ötmilliárd videót néz meg a YouTube-on, minden egyes nap. Ha csak azt nézzük, hogy a “Charlie megharapta az ujjamat” című home videót 844 millió ember látta már, úgy tűnik, nincs szükség többé történelmi jelentőségű pillanatokra ahhoz, hogy ilyen óriási nézőszámot érjünk el…
A nézők egyre nagyobb videók utáni étvágyával egy idejűleg gyorsan megjelentek a videók előtti (pre-video) reklámok is. Ez viszont azt eredményezte, hogy a nézők a “Tovább a videóhoz” gombon levő visszaszámlálót nézik arra várva, hogy végre a „nagyon fontos üzleti ajánlat” reklámja helyett megnézhessék azt, hogy pl. két kutya hogyan próbál megenni egy csigát… Tény, hogy a YouTube marketing kampányoknak nagyon meg kell dolgozniuk a figyelemért.
Bemutatunk néhány nagyon érdekes YouTube marketing kampányt, amelyek szórakoztatóak és inspirálóak is egyszerre.