YouTube videósok körében állandó vitatéma, hogy saját maguk szerződjenek le a YouTube-al, a Partnerporgramon keresztül, vagy egy többcsatornás hálózattal (MCN) szerződjenek. Ez az egyszerűnek tűnő kérdés sok dolgot érint és sok előítélet mögé kell benéznünk ahhoz, hogy tisztább képet kapjunk.
Egy MCN-hez való csatlakozás minden YouTube-alkotó számára fontos döntés. Az MCN-ek vagy más néven hálózatok olyan cégek, akik több YouTube-csatornával állnak társult vállalkozási viszonyban. Az általuk nyújtott szolgáltatások közé tartozik többek között a közönségfejlesztés, a tartalomprogramozás, az együttműködés az alkotókkal, a digitális jogok kezelése, a bevételszerzés, illetve az értékesítés. Már ezzel is több és értékesebb szolgáltatást nyújtanak, mint amit az AdSense önmagában, de azért a helyzet nem ennyire egyszerű. Mielőtt csatlakoznál, gondosan tekintsd át, milyen szolgáltatásokat tud neked nyújtani egy MCN, és mik az anyagi vonzatai a partnerségnek. Ebben segítünk ezzel a cikkel.