Kisvállalati reklám soha nem volt ilyen egyszerű
Néhány évtizeddel ezelőtt még sok marketing eszköz elég drága volt egy KKV számára. Gondoljunk csak arra, ha nagy tömeget akartunk megszólítani, a tévéreklám volt az egyik alapvető lehetőség erre, de a költségei óriásiak voltak. Mára a technológiai fejlődésnek köszönhetően sokkal költséghatékonyabban tudunk akár nagy tömegekhez is elérni. Sok kisvállalkozás későn kap észbe és csak a bevételei csökkenését megállítani száll fel az online marketing „vonatra”.
De a most érkezőknek is van remény, mert szerencsére nem szükséges nagyon mély ismeret és tapasztalat ahhoz, hogy kihasználjuk a különböző online marketing taktikákat, beleértve a YouTube reklámot is.
A Socialmedia Examiner friss tanulmánya szerint – ami 56 oldalon, 90 diagramban mutatja be az amerikai cégek közösségi marketinges eredményeit és terveit – az üzleti tervek egyre erősebb részét képezik a videós anyagok, a közösségi oldalakra való mozgóképek készítése és ezzel az ügyfelekkel való kapcsolattartás erősítése. Ezek ugyan az Amerikai Egyesült Államokra jellemző adatok, de mint oly sokszor, idővel hozzánk is begyűrűzhetnek, bizonyos módosulásokkal (csak egy példa: a Twitter hiába népszerű tőlünk nyugatra, hazánkban úgy tűnik, már periférián maradó közösségi platform marad).
Csak néhány számot hadd mutassunk be, aztán vissza is kanyarodunk az eredeti témánkhoz, amiben a videómarketing alkalmazásának 10 legfőbb okát taglaljuk.