Új vagy a lokális keresések világában? Nem tudod hogyan kezdj neki? Mutatunk neked 5 egyszerű módszert arra, hogy elindíthasd a lokális keresőoptimalizálás kampányodat.
Ha valaha is figyelemmel követted a keresőoptimalizálás világát, akkor egy dologban biztos vagy: a SEO mindig változik. A lokális SEO esetében mostanra kifejezetten fontos lett, hogy az on-site és off-site kampányokat is optimalizáljuk annak érdekében, hogy elérjük a szolgáltatásunkat kereső ügyfeleket és vásárlókat. A helyi verseny egyre szorosabb, biztos lehetsz benne, hogy ha Te nem teszel meg mindent a lehető legjobb hely elérésére, a versenytársad be fog előzni!
5 lokális keresőoptimalizálás taktika, amivel magasabb pozíciót érhetsz el:
A Title és meta leírások még mindig fontosak
A Title és meta leírások HTML elemek, melyek személyreszabásával tükrözheted a weboldalad tartalmát. A Title és meta szövegek megjelennek az organikus keresések között, ezért úgy gondolj rájuk, mint egy mini-hirdetésre, amit körültekintően kell megírni.
Ha nem vagy biztos benne, hogy hogyan nézne ki a title és a meta címke, vagy csak ki akarod próbálgatni a karakterszámokat, ajánlott emulátorokat használni, mint például a SEOmofo, vagy WordPress esetében a Yoast’s SEO Plugin:
A title és meta címkék megírása kész művészetnek számít a keresőoptimalizálás világában. Ha egy szöveg nem egyedi, figyelemfelkeltő és informatív a keresési eredmények tengerében, azt az átkattintási arány sínyli meg. Egy plusz szó vagy karakter begépelése a szöveg levágását eredményezi, (…) formátumban. Ugyan ez nem hatalmas tragédia, de amatőrnek tűnik, főleg ha a szöveg kellős közepén jelenik meg.
Mi a tanulság? Minden egyes karakter számít. Itt van pár tipp:
- Ne adj olyan nevet az oldalaknak, amik nem tartalmaznak hasznos információt. Például ne add a Főoldal nevet a főoldalnak.
- Ha helyi vásárlókat szeretnél elérni, írd bele azt a várost/területet, amelyben az üzleted található, illetve ahová a szolgáltatásod szól. (Pl. Ingyenes házhozszállítás Budapest és Pest megye területén)
- Figyelj a kulcsszavakra és azoknak az elhelyezésére. Mindig próbáld a lehető legelőrébb rakni a szövegben.
Tartsd észben: ha a céged megjelenik az organikus keresési találatok között, csak egy dobásod van arra, hogy megragadd a potenciális ügyfél figyelmét. Ne pazarold el a lehetőséget a helytelen karakterhasználat miatt.
Online címjegyzékek
Nagyon fontos, hogy helyesen vigyük fel a cégünket a top online címjegyzékekbe. Ilyenek például a Kozelben.hu, a Aranyoldalak.hu, stb., de iparáganként is találhatunk gyűjtőoldalakat. De idesorolhatnánk a Facebook-ot is.
Sose feledkezz meg az NCT-ről: név, cím, telefonszám. Ezeket az adatokat mindenhol ugyanabban a formátumban adjuk meg, és lehetőleg együtt szerepeltessük őket. Egy-egy helyesírási hiba, elgépelés vagy különböző telefonszám formátum összezavarhatja a Google-t, ami nem fogja tudni melyik információ a helyes, és lehet, hogy a rosszat jeleníti meg.
Google My Business, lokális keresőoptimalizálás
A Google My Business lényegében egy címjegyzék, de mivel egy nagyobb címtárról van szó, külön pontot szentelünk neki. Nem győzzük hangsúlyozni a a regisztráció fontosságát: nem elég, hogy ingyenes, de elegendő optimalizálásnak köszönhetően hihetetlen mértékű kiemelést biztosít.
A Google szabályai alapján csak a cég tulajdonosa regisztrálhat a GMB oldalon. A hitelesítést követően optimalizáld a profilt részletes leírással, kategóriákkal, nyitvatartással, fizetési lehetőségekkel, stb. Töltsd fel a logót, pár képet a cégről, termékeidről és a szolgáltatásokról.
Ha esetleg céged nem helyhez kötött, tehát a vásárlók nem egy fizikailag meglátogatható üzletben veszik igénybe a szolgáltatást, akkor elrejtheted a címet a Google My Business oldalon. Magyarországon nem annyira elterjedt a Bing Places for Business, de hasznos, ha más országokra is kiterjeszted a szolgáltatásodat.
Az online vélemények számítanak
A cégek kezdik végre elfogadni a tényt, hogy az online vélemények igenis számítanak a vásárlók számára. Egy nemrég végzett kutatás szerint az emberek 84%-a ugyanannyira hisz az online véleményeknek, mint a személyes ajánlásoknak, és 10-ből 7 fogyasztó szívesen véleményezi a céget, ha megkérik őket.
A két legfontosabb platform a Facebook és a Google My Business profil. Sok potenciális vásárló rákeres a cégekre, és a vélemények alapján döntenek arról, hogy vásároljanak-e. A barátok vagy családtagok által hagyott pozitív vélemények ösztönzően hatnak a potenciális fogyasztókra, ezért fontos erre is odafigyelni. A Google My Business vélemények azért fontosak, mert az organikus keresési találatok között megjelenik plusz információként. Ezen kívül azért is hasznos, mert a jobb véleményeknek köszönhetően akár előrébb is kerülhetünk a találati listán.
Strukturált adatok
Strukturált adatok segítségével több információt nyújthatunk cégünkről a keresőmotorok számára. A weboldal kódjába beépített információk segítenek a Google pókjainak a weblap tartalmának meghatározásában. A Google még segítséget is ad, a Structured Data Testing Tool-lal leellenőrizheted, hogy helyesen van-e beépítve az információ.
Számos olyan település van, ahol az utca egy város nevét viseli. Ilyen esetekben a keresőrobotok számára pontos információt tudunk adni, hogy melyik szó az utca és melyik szó a város.
Ez persze csak a lokális keresőoptimalizálás jéghegy csúcsa, de ennek az 5 tippnek köszönhetően egérutat nyerhetsz az egyre szorosabb versenyben. Mire vársz még?