Elismerem, az email marketing ijesztő lehet. Szíved lelked beleadod az email-kompozíció művészetébe, kitalálod a legcsábítóbb leírást a tökéletes tárgysorral és megszólítással, csak hogy aztán a küldésre kattints és feliratkozók ezrei kritizálják (legalábbis néha ilyen érzés) azt.
Sajnálatos módon az igazság az, hogy nem minden email lesz befutó, amit kiküldesz. Szerencsére egy ésszerű tesztelési stratégiával, és egy fárasztóan hosszú lista felhasználásával megtanulhatod, hogyan szólítsd meg jobban a feliratkozóidat, és röpítsd az egekbe az email marketinged teljesítményét.
Tesztelendő email részek
Azt keresgélni, hogy az email mely részei szorulnak tesztelésre fárasztó, hiszen rengeteg módja van, hogy egy tortát felvágjunk. Most elárulok Neked 25 olyan pontot, ahol érdemes megfontolni a tesztelést:
- Tárgy rész
- Feladó neve
- A hét melyik napján küldjük
- A nap melyik szakában küldjük
- A levél hangvétele
- Linkek vagy gombok
- Kép alapú CTA-k vagy HTML alapú CTA-k, avagy a tuti biztos gombok (CTA=call-to-action)
- HTML vagy szöveg
- Tárgy sor hossza
- Közösségi oldalak megosztó gombjai
- Szöveg előnézete a tárgy sort követően (Preheader text)
- Személyessé tétel – Család név, cég név, cím, stb.
- Fejléc magassága
- Egy hasáb, két hasáb vagy három hasáb
- Video az emailben
- Listák és számok használata
- Utóirat használata az email lábrészében
- Trust iconok használata
- CTA elhelyezés
- Rövid verzió vagy hosszú verzió (short copy vs. long copy)
- Közösségi biztosítás (Social proof)
- Mobilra optimalizálás
- Speciális karakterek a tárgy részben
- Zsúfoltság csökkentése
- Nem kinyitóknak újraküldés
Ez minden. Lehet, hogy ez a lista egy kicsit terjengős, de legalább kimerítő.
Mivel az egyik leggyakoribb email marketinges teszt a tárgysor tesztje, szánjunk egy percet arra, hogy megbeszéljük, mitől lesz jó egy tárgysor:
- Helyezd előtérbe a kulcsszavakat! Az emberek tudni akarják, hogy miért éri meg az idejüket az emaileddel tölteni, tehát tegyük az összes fontos, cselekvésre ösztönző szót a tárgysor elejére, hogy kedvet csináljunk a megnyitáshoz. Más szóval, térjünk a lényegre! A saját tapasztalataim azt mutatták, hogy a mondat átrendezése, és a kulcsszavak előtérbe helyezése 10-20%-os megnyitási növekedést hozhat.
- Legyél „személyre szabott”! Általában van legalább egy személy minden irodában, aki nem emlékszik senkinek a keresztnevére. Mellesleg megjegyzem, senki nem szereti ezt, különösen nem az email feliratkozók. Szólítsd meg a feliratkozottakat a nevükön, vagy legalább használj előneveket, mint a „te” vagy „tiéd” hogy a tárgysorodnak egy kis személyes varázst adj.
- Használj rímeket, alliterációt, és szóvicceket! Ha tudsz írni olyan tárgysort, amit jól esik olvasni, vagy kimondani, magasabb megnyitási arányt érhetsz el. Zene a füleknek. Nem könnyű ilyennel előállni, de amikor végre meg van, határozottan jobban fognak teljesíteni az emailjeid.
- Írj tisztán! Mondjuk csak ki, amikor emailekről beszélünk, rövid a figyelmi időnk. Ma már nincs időnk vagy türelmünk szépen ülni, és mindent figyelmesen elolvasni. Éppen ezért tudnunk kell, hogy mi a fontos. Használj tiszta, és jól megfogalmazott kifejezéseket, amikor a tárgysort írod! Kerüld a bonyolult megfogalmazásokat és kifejezéseket. Ha kétszer kell elolvasni a tárgysort, hogy megértsék, az nem szerencsés.
Próbáld ki ezeket a tippeket a következő emailedben! Emlékezz, hogy az első benyomás fontos! A tárgysor olyan, mint egy kézfogás. Ha jól sikerül, a feliratkozóid imádni fognak az első perctől kezdve.
5 bevált módszer az email tesztelésre
Egy jól kivitelezett A/B teszt emeli a részvételi arányt, növeli a kampány hatékonyságát, és tájékoztatja a marketingeseket a közönség igényeiről. A jó eredményekért nézzük végig a legjobb tesztelési módszereket.
Íme 5 profi tipp email tesztelésre:
- Legyen egyszerű! Teszteljük az alapvető részeket először: tárgysor, feladó neve, és email variációk. Nem tart sokáig, és nem kell hozzá sok kreativitás, hogy találjunk néhány egyszerű változatot.
- Szabványosítsuk az emailek küldési idejét! Amikor bármilyen A/B tesztet futtatunk, egységesítsük a küldési időt. Már 30 perc eltérés is drasztikusan megváltoztathatja a teszt eredményét. Tegyünk meg mindent annak érdekében, hogy a leveleket együtt, optimális időben küldjük ki a feliratkozóinknak.
- Bölcsen válasszuk meg a mintanagyságot! Ha a mintavételi nagyság túl kicsi, győztest kiálthatunk anélkül, hogy valóban lenne. Bevett gyakorlat, hogy legalább 1000 megfigyelésre van szükség egy eredményes teszthez. Például, ha egy tárgy sort tesztelünk, legalább 1000 megnyitás legyen az egyes verziókon, különben nem releváns a vizsgálat. Ha nem találsz jelentős különbséget, akkor újra kell futtatni a tesztet, és összevonni az adatokat.
- Egyszerre egy elemet teszteljünk! Azt feltételezhetnénk, hogy ha egyszerre több dolgot tesztelünk az emailben, akkor gyorsabban érhetünk el fejlődést, és akár nagyobb hatást is kiválthatunk. A probléma az, hogy nem fogjuk tudni az egyéni elemek hatékonyságát mérni, és ezért fejleszteni se tudjuk őket. Nem tudjuk megmondani ha csökkenés, vagy növekedés van, az minek köszönhető, vagy hogy hol kell beavatkozni és javítani. Csak egy változót teszteljünk egyszerre, mérjük az eredményeket, és ha meg van, használjuk fel a nyertes eredményeket az új emailben.
- Hallgass a teszteredményeidre! Biztosan látni fogsz olyan eredményeket, aminek szerinted nincs értelme. Nem akarsz majd hinni a szemednek, de az email marketing nem egy süti verseny. A legjobb, leghatékonyabb email lehet, hogy nem a legszebb, vagy a kedvenced. Bízz az adatokban, és az email eredményeid csillagászati magasságokat érnek el!
Email paraméterek, amiket mindenképpen figyelj meg, és rögzíts
Ahogy mondani szokták, nem tudod menedzselni, amit nem tudsz mérni. Egy email teszt sem teljes, ha nincsenek meg a megfelelő mérendő paraméterek.
Vegyünk át néhány fontos email marketing paramétert:
- Kiküldött emailek száma
- Kézbesített emailek száma
- Kézbesítési arány: kézbesített email / kiküldött email (százalékban kifejezve)
- Megnyitott emailek egyedi száma
- Kinyitási arány: Kinyitott email / kézbesített email (százalékban kifejezve)
- Használjuk ezt a paramétert amikor a tárgy sort teszteljük.
- Email kattintások egyedi száma
- Click-to-open ráta: Egyedi kattintás / egyedi megnyitás (százalékban kifejezve)
- Amikor olyan A/B tesztet futtatunk, amiben különleges elemeket tartalmazó email van, mint például a másolat, call-to-action, vagy ikonok, a akkor a click-to-open ráta a megfelelő fegyver. Mivel a tárgysor nem változik (csak egy változót teszteljünk egyszerre), a click-to-open ráta mondja meg, hogyan teljesített az email, MIUTÁN a fogadó kinyitotta.
- Végig-kattintási ráta (Click-through rate): Egyedi kattintások / kézbesített emailek száma (százalékban kifejezve)
- Amikor a tárgysorra A/B tesztelsz, használhatod a click-through ráta paramétert. A tárgy sor befolyásolja a megnyitási rátát, és ezzel a click-through rátát is. Ez egy all-inclusive paramétert ad a tárgysor teszt mérésére. Emlékezzünk rá, hogy az a tárgy sor, amelyik megveri a megnyitási rátát, de veszít click-to-open rátával szemben, nem feltétlenül lesz nyertes. Keressünk tehát olyan tárgysort, ami jobban teljesít mindkét paraméterben.
- Leiratkozók egyedi száma
- Leiratkozók aránya (Unsubscribe rate) : Egyedi leiratkozók / Kézbesített emailek (százalékban kifejezve)
Remélem, hogy tudtam mondani néhány új tesztelési ötletet és segítséget adtam a teljes tesztelési metódushoz.
A cikk a blog.marketo.com-on megjelent Tips &Tricks for Optimizing Your Emails című írás alapján készült, melnyek szerzője Mike Madden.