Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Az időmegtakarítás eszköze – Automatizált szabályok

Tartalomjegyzék

Szilvia Dezső
2014.02.21.

Az AdWords fiókok kezelése számodra is egy időigényes folyamat? Rendszeresen ellenőrizni kell (a legtöbb esetben naponta) a kampányok teljesítményét, ajánlatait, költségeit? Van egy lehetőség, amely jelentősen megkönnyíti életedet, és az optimalizálás során segít, hogy a lehető legtöbbet hozd ki kampányaidból. Hogy miről is beszélek? Az automatizált szabályokról.

automatizalt_szabalyok_keresohirdetes_automatedSegítségükkel olyan műveleteket is be tudunk ütemezni (bizonyos szabályok megadásával), amelyekre mindennapi teendőink mellett már nem jutna időnk, majd a rendszer ennek megfelelően, automatikusan elvégzi a módosításokat. Ezzel nem csak időt spórolunk, de rengeteg olyan hasznos tippet kaphatunk, amelyeket a későbbiek során kamatoztatni tudunk. De vigyázz! Ne hagyd, hogy a rendszer irányítson téged, ezek a szabályok folyamatos felügyeletet igényelnek, és ha nem vigyázunk könnyen az ellenkező irányba vihetik el hirdetéseinket.

Noha a Google az utóbbi időben erőteljesen ráállt az automatizálások fejlesztésére és népszerűsítésére, mégis az ügynökségek közül sokan nem szívesen használják őket, részben jogosan. Ez érthető, hiszen az ilyen szabályok valamilyen szinten kérdőre vonják munkájukat és szakszerűségüket: mi értelme szakember alkalmazására, ha a rendszer mindent megcsinál helyettem? Mondanom sem kell, hogy ez nem így működik, lehetőségeink még mindig bőven korlátozottak, és fele annyi módosítást sem tudunk elvégezni velük, mintha mi, manuálisan (a megfelelő tudással) optimalizálnánk. Éppen ezért szeretnénk még egyszer hangsúlyozni: az automatizált szabályok életünk megkönnyítésére szolgálnak, olyan (tömeges) feladatok elvégzésére, amelyek ellenkező esetben rengeteg időt vennének el.

Mire is tudod használni ezeket a szabályokat?

Legfőképp a kampányok ütemezésére és szüneteltetésére lehetnek alkalmasak, és a következőképpen érheted el az Adwords felületén:

Az ”Automatizálás” fülre kattintva válaszd ki, hogy milyen szabályt szeretnél beállítani. A szabályok beállításai könnyen követhetőek, tehát nagy nehézséget nem okozhatnak, csak a megfelelő kreativitásra és ötletességre van szükség.

automatizalt_szabalyok_keresohirdetes_szabalyok

Amint azt a képen is láthatod, számos szabály áll rendelkezésedre, melyekkel időt takaríthatsz meg, de ezeket mindig célszerű leellenőrizni: tényleg megtörténtek-e a beállításoknak megfelelő műveletek? A hibák kijavítása elengedhetetlen!

A szabályok módosítása és visszavonása

Ha a szabályokat már elindítottad és mégsem úgy teljesítenek, mint ahogyan szeretnéd, akkor (hasonlóan, mint a kampányok esetében) lehetőséged van engedélyezni, szüneteltetni és törölni is őket. A beállított szabályokat figyelemmel kísérheted egy táblázatban (Naplók), amit az Automatizáláson belül a Szabályok kezelése… fül alatt találhatsz meg. Itt jelennek meg a beállított szabályok kezdő ideje, neve és állapota, valamint a szabályok pontos részletei is.

A szerkesztésük szintén ezen a felületen történik, csak rá kell kattintanod valamelyik szabály leírására. Fontos, hogy egy törölt szabály már nem módosítható!

A visszavonást szintén a Naplók táblázatában tudod megtenni, mégpedig a Műveletek oszlop Visszavonás gombjával, ahol a legutóbbi módosításokat tudod semmissé tenni. A manuálisan elvégzett beállítások nem kerülnek visszavonásra!

Tippek, lehetőségek, tanácsok…

  • Tegyük fel, azt tervezed, hogy különböző akciókkal kapcsolatos hirdetéseket szeretnél futtatni az ünnepek előtti napokban, de karácsony másnapján le szeretnéd őket állítani. És itt jön a kérdés, de mégis hogyan? A válasz nagyon egyszerű: a hirdetések állapotát hagyd szüneteltetve, majd hozz létre két automatikus szabályt: az elsőnél a hirdetések indulását (például dec. 21-én reggelre), a másodiknál pedig a szüneteltetését (pl. dec. 23, éjfél) állítsd be. Kattints a ”Hirdetések” fülön az Automatizálásra, majd válaszd ki a Hirdetések bekapcsolása ekkor… és a Hirdetések szüneteltetése ekkor… lehetőségeket. Végül a Gyakoriságnál az Egyszeri lehetőséget, majd a kezdés és leállítás dátumát (1-1 szabályban) add meg.
  • Tegyük fel, hogy az egyik hirdetéscsoportod sok kattintást hozott, viszont 0 konverziót, és úgy tűnik, ez viszi el a legtöbb költséget. Ebben az esetben a következőt tudod megtenni: ha (a szabály 1. követelménye) Konverzió>=1, és például (a szabály 2. követelménye) Költség <20.000 Ft, akkor ebben az intervallumban lévő csoportokat szünetelteti a rendszer.
  • Természetesen a kulcsszavakra is beállíthatsz automatizálást, mégpedig a minőségi mutatójukra nézve. Akadnak olyan kulcsszavak, amelyek rosszabb pozícióban vannak, mint 5? Állítsd be szabályként, hogy a max. CPC ajánlatot emelje meg 10%-kal (vagy forinttal), ha a pozíció rosszabb, mint 5. Ezt átlag pozícióra nézve is megteheted: például, hogy a 2,0 alatti kulcsszavak max. CPC ajánlatát emelje meg 10%-kal.

Fontos! Ha az a terved, hogy a kulcsszóajánlatot megemeled mindaddig, míg 1-es pozícióba nem kerül, akkor ez a lehetőség nagyon magas CPC ajánlathoz fog vezetni, ezért célszerű még pluszban megadnod egy maximális ajánlatot is, így a túlköltések elkerülhetőek.

  • Automatizált szabályt beállíthatsz akkor is, ha el szeretnéd kerülni, hogy a fiókod költségkerete viszonylag gyorsan kimerüljön. Lehetőséged van arra, hogy a szabályokhoz időtartamot rendelj, mely megszabja, hogy milyen gyakorisággal fussanak le (egyszeri, napi, heti vagy havi rendszerességgel). Megadhatod továbbá azt is, hogy naponta mikor ellenőrizze le a rendszer (pl.: naponta 07:00-kor), és ha többet költött, mint a havi költségvetés fele, akkor szüneteltesse azokat a kampányokat. Ezt a Kampányok fülön érheted el, és az Automatizáláson belül válaszd a Kampányok szüneteltetése ekkor… lehetőséget. Végül állítsd be mondjuk, hogy a Költség> 50.000 Ft, a Gyakoriságnál pedig napi 07 óra.

Röviden összefoglalva az automatizált szabályok alkalmasak arra, hogy segítségükkel hihetetlenül gyorsan és egyszerűen elvégezzük fiókunk optimalizálását, de kizárólag akkor, ha nem engedjük át az irányítást teljes egészében az Adwords ”kezébe”.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet