Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Termékoldali SEO: a bevételed áll vagy bukik rajta!

Tartalomjegyzék

Klaudia Ábrahám
2017.08.08.

Az e-kereskedelmi portálok esetében a termékoldalakban rejlik a legnagyobb potenciál, ami a vásárló ösztönzését, tehát a konverzió megvalósulását illeti. Kialakításukkor két kritériumot kell szem előtt tartani: legyenek jól indexelhetőek (ami a keresőrobot igényeit elégíti ki), másrészt biztosítsanak az átlagosnál magasabb felhasználói élményt (ez a látogatók vásárlási motivációja miatt lényeges).

A keresőoptimalizálás helye a marketingtevékenységedben

Mielőtt nekiveselkedünk a termékoldali keresőoptimalizálás mélységeit taglalni, álljunk meg egy szóra!

A konverziófókuszú oldalaknál a forgalom növelését a vásárlásra ösztönző tartalom, és mondanunk sem kell, a piac igényeit kielégítő termékkínálat összeállítása kell, hogy megelőzze. Mi számít konverzióra ösztönzőnek? Olyan egyedi, iparágtól függően kreatív tartalom (tehát általában nem ússzuk meg a gyártótól kapott termékleírással), mely valóban informatív és hitelességet tükröz. Például vásárlói véleményekkel vagy esettanulmányokkal van megtűzdelve, de a jó minőségű képek, videók ugyancsak pluszpontot jelentenek.

De lássuk a keresőrobotok szemszögéből a jó termékoldal ismérveit!

Keresőoptimalizált és felhasználóbarát termékleírások

A termékleírás stílusa először is álljon összhangban vásárlóid nyelvezetével, emellett tartalmazza a megfelelő kulcsszavakat is. Az érdeklődők keresési szokásainak feltárásához egy célzott kulcsszókutatást érdemes levezényelni. Mindemellett ismerd meg alaposan vásárlóid gondolkodását, kommunikációs stílusát, hogy igényeiket minél inkább kielégíthesd.

Szánj időt egyedi termékleírás elkészítésére, melyből a márka, a vállalkozás által közvetítendő érték is kiderül. Habár a Google manapság már kihangsúlyozza, hogy a duplikáció nem feltétlenül vezet büntetéshez, egy biztos: nem is segíti a céljaid elérését. Futhatsz acélbetétes bakancsban is maratont, de a bukdácsolás garantált.

Strukturált adatok

A strukturált adatok a keresőrobotnak nyújtanak pontos információt arról, hogy miről szól a termékoldalad. Sőt, alkalmazásuk révén a kinyert adatok ún. “rich formátumban” jelenhetnek meg a keresési találatok között. Strukturált adatok hozzáadásához a Schema.org jelölőnyelve, vagy a még korszerűbbnek számító JSON Linking Data sztenderd áll rendelkezésre.

Termékoldali SEO - strukturált adatok

Az oldalbetöltés gyorsasága

Tanulmánytól függően, a látogatók mintegy 40 és 60 százaléka egyszerűen kilép az oldalról, ha annak betöltődése 1-2 másodpercnél tovább tart. Konkurenciád pedig tárt karokkal várja őket… A türelmesebbek 70-80 százaléka viszont a pocsék user experience miatt fogja üresen hagyni a bevásárlókosarat.

Ha ez mind nem lenne elég, a page speed önmagában is hatást fejt ki a helyezésre, kiváltképp mobil SEO esetén.

Egyedi title, címsor

Nem győzzük hangsúlyozni az egyedi, valamint az oldal tartalmát tükröző title-k fontosságát. A title-k létrehozásához a következő mintát ajánljuk:

Kulcsszó első eleme – Kulcsszó vagy kifejezés második eleme | Márkanév

Mindez a legjobb esetben legfeljebb 70 karakternyi terjedelmet vesz fel – a találati listán az általunk megadott title így teljes egészében megjelenhet.

Meta leírások

Sok mindenre rásütik, hogy a művészet és a tudomány kombinációja – nos, a jó meta description elkészítése pontosan ezt a kategóriát erősíti. A keresést végzőt ugyanis 100-160 karakterben kell meggyőznünk arról, hogy a termékoldalon valóban a problémájára talál majd megoldást. A cselekvő igék és egy Call to Action üzenet ebben jó szolgálatot tesznek. Még akkor is, ha ma már a meta leírás nem közvetlen rangsorolási faktor.

Megfelelő image tagek használata

Ezek az elemek elsősorban a SEO szempontjából lényegesek: sose feledkezzünk meg a kulcsszavas és a kép tartalmát tükröző alt textek beállításáról! Arról nem is beszélve, hogy a Google képkeresője egyre nagyobb teret nyer és sokan kapásból a képeket nézik meg előbb, így nem mindegy, hogy a keresőrobot mennyire tudja feltérképezni és indexelni a képeinket.

Közösségi média tagek és megosztások

A Facebook Open Graph elemet, valamint a social media gombokat is add hozzá a termékoldalhoz!

Facebook open graph

Habár néhány keresőoptimalizáló szakember ehhez gyorsan hozzátenné, hogy a Google állítása szerint a megosztások nem játszanak szerepet a helyezésekben, ennek ellenkezője is ugyanúgy bizonyítást nyert…Biztos, ami biztos, használjuk ki ezt a lehetőséget is.

Írásunkat a PracticalEcommerce cikke inspirálta »

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet