Az online tér előretörésének hatására egyre nehezebb megszólítani fiatalokat a klasszikus médiával (értsd televízió, rádió). Éppen ezért, ha a cégek sikeres kampányokat szeretnének levezényelni elengedhetetlen számukra, hogy felkérjenek influencereket (mint például: YouTuberek, bloggerek). A YouTube felületén megfigyelhető egyre erőteljesebb hirdetői jelenlét hatásaként egyre többször találkozhatunk szponorációs videókkal a platformon. Azonban mind a megbízók, mind pedig a nézők akkor elégedettek a tartalmakkal, ha azt a YouTuber hitelesen tudja bemutatni. A következőkben jöjjön 5 tipp, amivel hitelesebben tudod kommunikálni szponzorációs videóidat.
- Pontosítsd a szerződési feltételeket
Nagyon fontos, hogy a szponzorációs megállapodáshoz kapcsolódó feltételeket mindkét fél (szponzor és tartalomelőállító) tisztázza. Tehát minden nálad kezdődik. Ne fogadj el vakon egyetlen céges, vagy ügynökségi megkeresést se. Először mindig gondold át, hogy az adott termék illeszkedik-e a csatornád értékeihez, üzenetéhez. Illetve a nézőid mit szólnának ahhoz a tartalomhoz, amiben megjelenik a termék? Természetesen nem tetszhet mindenkinek, de a csatornád márkájának védelmében folytatott tárgyalások (kisebb-nagyobb kommunikációs változtatások) soha sem rosszak, sőt igazából kedvezőek lehetnek. Továbbá az is teljesen megérthető, ha visszautasítod a szponzorált tartalmat, ha úgy érzed, hogy nem lesz kölcsönösen előnyös az együttműködés.