A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) több esetben észlelte, hogy egyes online tartalmaknál, elmarad annak feltüntetése, hogy a poszt megjelenését szponzor támogatja. A GVH pár hete kiadott egy tájékoztatót a szponzorált posztok esetén fennálló tájékoztatási kötelezettségről. Ezzel a törekvéssel a GVH jövőbeli célja az, hogy a fogyasztók tudatosságát fejlessze. A következőkben pár hasznos tippet nyújtunk ahhoz, hogy az ilyen tartalmat hogyan lehet megfelelően megjeleníteni.
Napjainkban egyre többször megfigyelhetjük, hogy a vállalkozások a termékeik, szolgáltatásaik és márkanevük népszerűsítéséhez, kommunikációs csatornaként gyakran veszik igénybe az influencerek segítségét. A véleményvezérek a számukra nyújtott ellenszolgáltatás fejében az adott termék illetve az adott márkanév vagy imázs népszerűsítését célzó online tartalmakat (pl. támogató blog- és vlog-bejegyzéseket, Facebook, Twitter, Instagram Snapchat, YouTube posztokat, videókat) készítenek.
Az influencerek által diktált fogyasztási trendek, és online tartalmak befolyásolják a fogyasztók vásárlási döntéseit, hatással vannak a követők viselkedésére: így különösen fontos, hogy azok megjelenítése tisztességes módon történjen.