Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A Chrome blokkolja a hirdetéseket február közepétől

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2018.01.17.

Júniusban jelentette be a Google, hogy a Chrome 2018 elejétől minden, nem megfelelő hirdetést (ide értve a Google általi hirdetéseket is) blokkoklni fog. Mostanra a dátum is nyilvános lett: 2018. február 15.

Érdekes módon a dátum nem valamilyen Chrome frissítéshez vagy verzióhoz kötődik, ugyanis a Chrome 64-es verziója január 23-tól, a 65-ös verzió pedig március 6-tól érhető el. Ebből arra következtethetünk, hogy a blokkolás a felhasználóknál fokozatosan kerül bevezetésre.

A Google 2017-ben csatlakozott a “Coalition for Better Ads” csoportuláshoz, melynek már a neve is elég beszédes.  Röviden a cél a fogyasztóbarátabb hirdetések alkalmazása, melyhez különféle standardokat határoz meg, és útmutatást ad.

jo-hirdetes-formatumok

A Google azt is megfogalmazta, hogy hogyan van lehetőség visszajutni hirdetéseinkkel a böngészőbe, melynek részleteiről itt és itt tájékozódhatunk.

Az Ad Experience Report eszköze képernyőfelvételekkel és videókkal mutatja meg elégedetlenségének tárgyát, valamint tanácsokat ad, hogy mivel váltsuk ki azokat.

A Google stratégiája egyszerű: A Chrome alkalmazásával csökkentsük a rossz minőségű hirdetések számát. Fontos azonban, hogy a Google pusztán egy nem megfelelő hirdetés miatt nem marasztalja el a hirdetőt, csak figyelmeztetésben részesíti. Az alábbi küszöbértékeket határozta meg az oldalmegtekintések mentén:

  • 7,5% a hatályba lépést követő első két hónapban
  • 5% az ezt követő négy hónapban
  • ezt követően pedig 2,5%.

Arra számítanak, hogy ezáltal csökken a harmadik féltől származó hirdetésblokkolók használata, amik az összes hirdetést blokkolnák, ezzel sértve a szabad tartalom áramlást.

 

Hírünk a venturebeat.com cikke alapján készült.

 

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet