Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A Facebook 7 legnagyobb dobása 2017-ben

Tartalomjegyzék

Márton Fehér
2018.01.23.

2017 nem éppen volt csendesnek nevezhető a Facebook számára és itt most nem csupán a különböző botrányok és álhírek megosztására gondolok, hanem arra is, hogy a tavalyi évben mennyit fejlődött ez a platform.

Az alábbiakban visszatekintünk a tavalyi évre és megnézzük, melyek voltak a Facebook legnagyobb dobásai 2017-ben.

A Power Editor és Hirdetéskezelő egyesülése

2017 szeptemberében a Facebook úgy döntött, nem frissíti tovább a Power Editort, hanem egyesíti a korábban már megismert Hirdetéskezelővel. Így született meg a jelenleg is elérhető verzió.

hirdeteskezelo

Ecommerce és eladás fókuszú hirdetésformátumok

2017-től több új hirdetéstípust ad a hirdetők kezébe a Facebook, így könnyebbé, kreatívabbá és rugalmasabbá válik az értékesítés. Ez az új formátum az úgynevezett “Kollekciók”.

A lényege, hogy kombinálni lehet a képes és a videós hirdetéseket egy nagy vizuális élménnyé. Pontosabban: a kattntásból rögtön egy reszponzív felületre érkezik a vásárló, ahonnan könnyen a weboldalra navigálhat.

Amennyiben többet szeretnél tudni erről a különleges formátumról, akkor ezen a linken minden információt megtalálsz.

facebook-collection-ads

Tartalmak és közzétevők kizárása

Jelentős változás, hogy lehetőségünk nyílt kategóriák kizárására, amely kategóriákban így a hirdetéseink nem jelennek meg.

Erre különösen azért volt szükség, mert nem csak a social óriás platformján, hanem például a YouTube-on is komoly botrányok kerekedtek abból, hogy olyan helyen jelent meg egy-egy hirdetés, amely miatt a brand értéke is csökkenhetett. Ebből alakult ki a YouTube-on az úgy nevezett “Adpocalypse”.

A következő útvonalon lehet elérni ezt a lehetőséget:

Elhelyezések módosítás – > itt legörgetve, alul található a Kategóriák kizárása rész.

Új irányelvek

Ahogy korábban említettem az álhírek, illetve hazugságot állító kampányok kora leáldozóban van. Annak érdekében, hogy ez zökkenőmentesen menjen a Facebook új irányelveket vezetett be, mely nem csak a hirdetésekre, de a post-okra is érvényes. Azon dolgoznak a Facebook fejlesztői, hogy a “kattintás vadász” posztok megjelenését visszaszorítsák, például azzal, hogy további 10 000 embert alkalmaznak annak érdekében, hogy az oldal biztonságát fejleszteni tudják.

facebook-csoport

Kapcsolattartás

Soha korábban nem volt ilyen könnyű a kapcsolattartás a Csoportjainkon belül, mint most. Olyan újítások jelentek meg az elmúlt évben mint:

Csoport Analitikák: A csoportok moderátorai mostantól különböző mutatók segítségével deríthetik ki, hogy a csoportjuk tagjai éppen mi iránt érdeklődnek, milyen posztok keltik fel a figyelmüket leginkább.

Csatlakozási kérelmek: Soha nem volt ilyen egyszerű szűrni a csatlakozási kérelmeket mint manapság, hiszen egyfajta standardok megadásával valamelyest automatizálni lehet a feladatot.

Poszt időzítés: Mostantól nem csak az oldalunkon tudunk bejegyzéseket időzíteni, hanem csoportokban is.

Csoport linkelés: Véleményem szerint ez az egyik leghasznosabb újítás a rendszerben. Ezáltal lehetőségünk nyílik megadni más csoportokat, amik tartalma hasonlít a miénkhez, vagy esetleg olyat, amit szintén mi vezetünk, de kevésbé ismert még. Egy szó, mint száz, így lehetőségünk nyílik csoportok promózására.

Nemzetközi hirdetés lehetősége

A Facebook olyan lehetőségeket nyitott meg a határokon átívelő hirdetések lehetőségében, amelyekre eddig nem volt példa a Social Media területén, például:

Dinamikus nyelvi optimalizáció

A lényege, hogy lehetőségünk nyílt egy kampánynak több nyelvet megadni. Továbbá, kifejezetten jó, hogy a rendszer érzékeli, hogy az adott felhasználó milyen nyelven használja az oldalt, így a hirdetést is azon a nyelven jeleníti meg.

Országokon átívelő Lookalike

Tudjuk, hogy a Lookalike célcsoportok alapvetően nagyon jól képesek működni, és a frissítésnek hála most már nem csak hazai, de külföldi hasonmás célcsoportokat is létre tudunk hozni.

Több város célzása

Az eddigi manuális módszert felváltja a több város kijelölése, amelynek segítségével akár rengeteg időt meg tudunk spórolni.

Instant videók

Ugyan ez a funkció még nagyon kevés ember számára elérhető – főleg az Egyesült Államokban -, hosszútávon nagyon érdekes újítás tud lenni a videósok számára. A lényege az, hogy a Facebook hamarosan le fogja tudni tölteni a videókat, legalábbis annak egy részét, és ezt később mobil adatforgalom veszteség nélkül vissza tudjuk nézni.

nincs-wifi

Ez az újítás egyrészt a hirdetőknek kedvez, másrészt a korábban említett leghíresebb videómegosztó oldalnak is borsot tör az orra alá a letöltési lehetőséggel.

Sokan jártunk már úgy, hogy szerettünk volna megnézni egy videót, azonban nem tudtuk, mert WiFi nem volt, az adatkeretünk pedig véges. Ezzel azonban a tartalomgyártók ki tudják majd küszöbölni ezt a problémát és több nézőt tudnak a képernyő elé szegezni, akár on-the-go is.

Összegzés

Mindent összevetve izgalmas éve volt tehát a Facebooknak. Kíváncsian várom és várjuk, hogy 2018-ban milyen újdonságokkal rukkolnak elő, hiszen biztosan tovább fejlődik ez a népszerű platform.

 

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet