Megjelent a Facebook új állapotfrissítési lehetősége, a listák. Az utolsó hasonlóan nagy változás a színek használata volt, mely szintén a nagyobb aktivitást hivatott ösztönözni.
A tervek szerint aktívvá teszi tehát az új funkció a felhasználókat, ugyanis kedvük szerint itt mindenféle lista létrehozására van lehetőségük. Használhatják újévi fogadalmakhoz, kipróbálásra váró éttermek listázásához, de akár bakancslistát is készíthetnek itt. Ráadásul a kész listát emojikkal és színekkel is tarkíthatják.
A barátok aztán másolhatják a listát és megoszthatják saját véleményüket.
Ez a szolgáltatás még nem áll széles körben rendelkezésre, de a “Mi jár a fejedben?” kérdésre hamarosan több országban is válaszolhatunk lista készítéssel ugyanúgy, ahogy most GIF-ek, videók vagy érzéseink megosztásával tesszük.
Az ehhez hasonló funkciók nem titkolt szándéka, hogy a felhasználókat személyesebb frissítések megosztására ösztönözzék. Ezzel is kívánja a Facebook felvenni a harcot az ellen, hogy pusztán hírcsatornává váljon. Az emberek ugyanis korábban azért használták a Facebookot örömmel, hogy lássák, ismerőseik mit gondolnak, mit éreznek.
Bár a korábban bejelentett algoritmus változásnak az lenne a lényege, hogy több személyes tartalom legyen a különféle márka tartalmakkal szemben, ennek nagy akadálya lett a személyes tartalmak jelentős csökkenése. Nem beszélve a fiatal közönség elpártolásáról.
A tendencia visszafordításának érdekében fejleszt a Facebook olyan funkciókat, ami ismét vonzóvá teheti őket a fiatal felhasználók szemében is.
Az újításról a techcrunch is beszámolt.